świat cyfrowej transformacji

4 trendy cyfrowej transformacji w biznesie

W ciągu ostatnich lat, staliśmy się świadkami niezwykłych zmian w sposobach komunikacji, przekazywania informacji czy prowadzenia przedsiębiorstwa. Rozwiązania internetowe i mobilne stały się nieodłącznym elementem życia codziennego, a narzędzia i usługi chmurowe weszły do głównego nurtu rozwiązań wykorzystywanych na świecie. Trendy wspierane innowacyjnymi technologiami, rozwijają się w zawrotnym tempie. Czy jesteś na nie gotowy?

4 trendy cyfrowej transformacji wpływających na rozwój organizacji

Możliwość dostępu do efektywnych i kompleksowych rozwiązań wspierających proces zarządzania, stał się prostszy niż kiedykolwiek. Z pomocą zaawansowanych możliwości chmury obliczeniowej, a także jej rosnącej popularności, udało się wyeliminować wiele problemów. Wśród nich znalazły się wysokie koszty początkowe inwestycji, utrzymanie infrastruktury oraz współzależność narzędzi i procesów. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, przedsiębiorstwo może zwiększyć efektywność pracy, usprawnić procedury i polepszyć wyniki finansowe. Niezależnie od branży, wielkości organizacji czy złożoności procesów.

1.     Chmura obliczeniowa fundamentem cyfrowych przemian

Rozwiązania chmurowe stanowią fundament cyfrowej transformacji i rozwijającej się z zawrotną szybkością tendencji rynkowej. Chmura wprowadza zmiany nie tylko w sposobie pracy i komunikacji współczesnych organizacji, ale również w sposobie prowadzenia i zarządzania firmą, niezależnie od branży. Oszczędność kosztów w dalszym ciągu stanowi jeden z najważniejszych czynników podczas wyboru odpowiedniego rozwiązania chmurowego. Jednak to kompleksowość, elastyczność i skalowalność oprogramowania pozostają decydującymi czynnikami podczas procesu selekcji.

Kolejna generacja aplikacji biznesowych opierająca się na technologii chmurowej, umożliwia w prosty sposób rozbudowę systemu, bez ryzyka wystąpienia komplikacji w pracy organizacji. Wybierając wydajne rozwiązanie chmurowe, korzystając ze wsparcia doświadczonego dostawcy usług, przeniesienie nawet najbardziej złożonych procesów i zasobów organizacji do chmury, może przejść bez zakłóceń.

2.     Nowy poziom dostępności i mobilności

Firma Microsoft przeprowadziła badania wśród przedsiębiorców i pracowników małych i średnich firm. Ich celem była identyfikacja najczęstszych trudności napotykanych w codziennej pracy. Wniknęło z nich, że spadek produktywności w większości przypadków, spowodowany był koniecznością przełączenia się pomiędzy wieloma niezsynchronizowanymi ze sobą systemami.

Praca z niezależnie działającymi rozwiązaniami, wiąże się z koniecznością manualnej obsługi procesów, utrudniając sprawne podejmowanie właściwych decyzji. Dodatkowo stanowi, jeden z głównych czynników zagrażających dalszemu sprawnemu funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Czym jest cyfrowa transformacja?

W celu zachowania przewagi konkurencyjnej i rozwoju w rzeczywistości technologicznej, zmieniającej się w błyskawicznym tempie, zadaniem przedsiębiorstwa jest wyjście naprzeciw cyfrowej transformacji. Tłumacząc najprostszym językiem, jest to możliwość wykorzystania technologii cyfrowych, zarówno narzędzi mobilnych, rozwiązań analitycznych czy chmurowych. Celem takiego działania, jest zmiana sposobu pracy i komunikacji oraz zoptymalizowanie działań w wybranych obszarach biznesowych.

Organizacje mniej dojrzałe cyfrowo, wybierają zazwyczaj aplikacje o niższym poziomie zaawansowania, dostosowane do poszczególnych potrzeb i wymagań branży. Przedsiębiorstwa stawiające na łączenie i harmonizacje procesów, systemów i danych posiadają możliwość dokładnego wglądu w realizowane działania, a także prognozowania przyszłych potrzeb i działań, opierając się o pozyskane dane.

Cyfrowa transformacja przyczyniła się do rozszerzenia granic zakresu dostępności, mobilności i integracji. Zbiory informacji zebrane w wyniku przechowywania danych w kilku niezależnych od siebie systemach (CRM/ERP/oprogramowaniu księgowym) nie są efektywne i coraz szybciej zaczynają tracić na wartości.

Aplikacje biznesowe dostępne na rynku, współpracujące z programami do przetwarzania danych, edytorami teksów oraz pocztą elektroniczną sprawiają, że zarządzanie zadaniami staje się sprawniejsze, a wydajność pracy wzrasta.

Przykładowo, wdrożenie systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central (Microsoft Dynamics NAV) umożliwia kompleksowe realizowanie ścieżki sprzedaży – od stworzenia oferty do sfinalizowania transakcji, bez potrzeby wykorzystania dodatkowych narzędzi.

W podobny sposób, na poziomie skrzynki Microsoft Outlook odbywa się generowanie ofert, przetwarzanie zamówień, wysyłka faktur, czy definiowanie nabywców i dostawców. Dzięki możliwości integracji programów Microsoft Word i Excel z Microsoft Dynamics 365 i Office 365, przekazywanie informacji i tworzenie dokumentów wychodzących odbywa się sprawnie.

3.     Internet rzeczy stałym elementem codzienności

Wraz z koncepcją Internetu rzeczy (IoT), systemy odpowiedzialne są za zbieranie, przechowywanie i analizowanie danych, identyfikując i śledząc trendy. Ich celem jest również przewidywanie zachowań klientów.

Wiele organizacji zbiera różnego typu dane. Jednak kluczem do ich sukcesu, jest ich właściwe wykorzystanie – aby zwiększyć efektywność działania, monitorować i analizować zachowania klientów. Ogromną szansę na sukces mają organizacje świadome tego, jak sprawna jest reakcja na istniejące trendy i pojawiające się potrzeby klientów. Istotna jest umiejętność ich przewidzenia i właściwa reakcja.

Chmura obliczeniowa wprowadza zmiany w sposobie zarządzania i rozpowszechniania informacji. Korzystając z aplikacji zgodnych z koncepcją IoT, narzędziami Business Intelligence, a także big data, wyposażysz swoich pracowników we wszystkie niezbędne elementy, rozwijając swój biznes i tworząc trwałe relacje z klientami.

Coraz częściej można zaobserwować, jak Internet rzeczy staje się bezpośrednim elementem pracy przedsiębiorstw. Wspomagając integrowanie użytkowników, danych, procedur i narzędzi. Podejście IoT stanowi nową drogę w kierunku rozwoju możliwości i komunikacji z klientami, przekładając je na istotne szanse sprzedaży.

Korzystając z pozyskanych dzięki IoT informacjom, zestawiając je z danymi publicznymi, zyskujemy możliwość szczegółowego zrozumienia potrzeb i upodobań każdego z klientów. To także szansa na dogłębne poznanie specyfiki produktów i rozpoznania na rynku.

Ogromną próbą sił dla większości przedsiębiorstw jest możliwość rozpoznania, z których danych w jaki sposób korzystać, tak aby realizowane procesy niosły ze sobą jak najwięcej korzyści.

Odpowiedzią na cyfrową transformację biznesu, ze strony Microsoft jest Dynamics 365 Business Central (Microsoft Dynamics NAV). Dzięki niemu najbardziej wydajne procesy zostaną wdrożone, dzięki oparciu o kompleksowe dane, oraz:

  • Otrzymasz wgląd w rzetelne i powiązane ze sobą dane, odnoszące się do wybranych obszarów pracy przedsiębiorstwa;
  • Stworzysz analizy danych, rozpoznasz trendy, odkryjesz najbardziej obiecujących klientów, jak również produkty cieszące się najsłabszą popularnością;
  • Powiążesz ze sobą dane pochodzące z publicznych źródeł, otrzymując precyzyjniejszy obraz rynku i wymagań swoich klientów.

4.     Skorzystaj z możliwości rozwiązań mobilnych

Za sprawą rozwiązań mobilnych, innowacyjne technologie zyskują na coraz szerszym zastosowaniu zarówno w praktyce, jak i codziennym życiu. Usprawnia to zarządzanie organizacjom w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca i urządzenia.

W innowacyjnym świecie biznesu, jednym z najistotniejszych elementów w pracy organizacji jest możliwość wielokanałowego sposobu komunikacji i integrowania danych na olbrzymią skalę. To, czego potrzeba klientom ze strony doradców czy sprzedawców to możliwość sprawnego wglądu w informacje odnoszące się do produktów. Są nimi dane dotyczące dostępności oferowanych usług, sposobu ich dostawy, czy możliwości wsparcia posprzedażowego.

Nieistotne jest kiedy i gdzie pracujesz. Dzięki aplikacjom znajdującym się w chmurze, możesz pracować efektywnie, posiadając bezpośredni dostęp do bieżących danych i potrzebnych funkcjonalności. Jednak opcja otrzymania bezpośredniego podglądu zasadniczych informacji to za mało. Kluczowe znaczenie ma wykorzystanie ich we właściwy sposób, a także przełożenie ich na efektywne działanie, przeprowadzone w zgodzie z oczekiwaniami klientów. Zarówno środowisko pracy, jak i interfejs użytkownika, powinny być zgodne i bezpieczne we wszystkich urządzeniach, które korzystają z oprogramowania.

Dzięki nielimitowanemu dostępowi do systemu Dynamics 365 Business Central, pracownicy mają możliwość:

  • Zarządzania ofertami i zamówieniami z dowolnego miejsca i o każdej porze;
  • Akceptowania zarówno stanu, jak i poziomu dostępności zapasów, przed przyjęciem zamówień od nabywców;
  • Świadczenia usług najwyższej jakości, dzięki stałemu dostępowi do historii nabywców, umów i harmonogramów prac serwisowych.

Dynamics 365 Business Central

Zdecydowaną wartością systemu Dynamics 365 Business Central jest zintegrowane środowisko pracy, przyjazny interfejs użytkownika, a także wbudowane funkcjonalności analityczne i przepływów pracy. Dzięki nim, organizacja może zacząć pracę z nowym systemem ERP bezpośrednio po jego uruchomieniu.

Microsoft Dynamics 365 Business Central z powodzeniem integruje ze sobą między innymi procesy finansowe, sprzedaży i serwisu. Wraz z systemem zyskujesz pewność zwiększonej efektywności pracy i oszczędności czasu. Już nie musisz przełączać się między urządzeniami, wszystko czego potrzebujesz jest w jednym miejscu. Obsługuj sprawnie zapytania, oferty i faktury, bezpośrednio ze skrzynki pocztowej Microsoft Outlook.

Usprawnij podejmowanie właściwych decyzji w firmie. Konsoliduj dane z obszaru księgowości, sprzedaży, zakupów i zapasu. Popraw jakość obsługi klienta. Zintegruj swój system z narzędziami BI, aplikacjami pracującymi w zgodzie z IoT. Wykorzystuj big data, wydajniej przetwarzając analizowane dane, z dowolnego miejsca.

Zyskaj możliwość rozbudowy o nowe moduły i aplikacje, dopasowane do ról każdego użytkownika i wymagań biznesowych.

Wraz z rozpoczęciem działalności, odpowiednie będzie wprowadzenie standardowej funkcjonalności, wpierając obsługę podstawowych procesów biznesowych. W przypadku rosnących potrzeb przedsiębiorstwa, istnieje możliwość dodania kolejnych narzędzi, a także usprawnień funkcjonalnych w odpowiednim tempie dla twojej organizacji.

Proces cyfrowej transformacji jest nieprzerwany. Przygotuj się na niego już dziś.

Dowiedz się więcej o Dynamics 365 Business Central