Niezależnie od branży, którą reprezentuje dana firma, funkcjonowanie organizacji wiąże się w większym bądź mniejszym stopniu z przetwarzaniem danych osobowych – klientów, pracowników, kontrahentów. Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) szczegółowo porządkuje wytyczne w zakresie praw i obowiązków wynikających z tego procesu. Przedsiębiorcy, zgodnie z prawem, zobowiązani są do ochrony danych osobowych. Użytkownicy systemu ERP Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) gromadzą je w bazie oprogramowania w toku realizacji codziennych zadań i procesów biznesowych. Czy jako użytkownik jesteś pewny, że zarządzasz nimi poprawnie, w zgodzie z RODO?
GDPR ToolBox to rozwiązanie dedykowane użytkownikom Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV). Aplikacja pozwala na gromadzenie, przetwarzanie i zarządzanie danymi osobowymi w systemie zgodnie z wymogami RODO. Dane przechowywane są według zhierarchizowanych struktur uwzględniających poziom dostępu określonych użytkowników.
Aplikacja umożliwia wprowadzanie do systemu dodatkowych informacji w zakresie danych osobowych. Dane można uzupełniać o: szczegóły dotyczące ich pochodzenia; powody gromadzenia i przetwarzania; zgodę na przetwarzanie wraz z datą i okolicznościami jej udzielenia; powody przetwarzania.
Dane osobowe mogą być przechowywane w systemie w ramach elastycznych struktur dostosowanych do oczekiwanych procesów, np. aktywności sprzedażowych. Struktury danych mogą być ilustrowane przy pomocy standardowych lub indywidualnych tabel oraz map odpowiadających danej hierarchii. Dla danych wprowadzonych do systemu użytkownik może definiować różne typy ochrony i pożądany stopień zabezpieczeń. Jeżeli nie mają być one dłużej przechowywane, informacje można usunąć lub przestawić na tryb niewidoczny w ustalonym z góry terminie – aplikacja udostępnia w tym celu odpowiednie szablony z harmonogramem.
Aplikacja pozwala na zdefiniowanie konkretnych kryteriów dla usunięcia danych lub ich ukrycia. Użytkownik może określić domyślne wartości dla każdej tabeli, ustalając w jakiej sytuacji ma nastąpić jeden ze wspomnianych procesów. Do systemu można wprowadzić powód usunięcia danych.
GDPR Toolbox pozwala na zarządzanie zapytaniami. System generuje dane osobowe osoby zgłaszającej zapytanie oraz dokument ich weryfikacji. Zapytanie można powiązać z odpowiednimi danymi podstawowymi w oprogramowaniu. Istnieje również opcja rejestrowania dodatkowych uwag dotyczących danego zapytania. Użytkownik ma możliwość bieżącego śledzenia statusu przetwarzania zapytania.
Aplikacja pozwala na zdefiniowanie konkretnych kryteriów dla usunięcia danych lub ich ukrycia. Użytkownik może określić domyślne wartości dla każdej tabeli, ustalając w jakiej sytuacji ma nastąpić jeden ze wspomnianych procesów. Do systemu można wprowadzić powód usunięcia danych.
Zgodnie z prawem, każde dane osobowe wprowadzone do systemu mogą być usunięte, przeniesione oraz poddane korekcie lub anonimizacji – zgodnie z wolą osoby, której dotyczą. Dane mogą być również wyeksportowane w formie dokumentu na żądanie.
Dokumentowanie procesów w Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) jest wspierane dzięki dodatkowym raportom dotyczącym oceny struktur danych obejmujących Tabele i Pola, a także możliwościom przyznawania dostępu do konkretnych danych osobowych poszczególnym użytkownikom. Poziom dostępu użytkowników jest ilustrowany w ramach zestawień.
Dzięki wdrożeniu aplikacji GDPR ToolBox możesz mieć pewność, że dane osobowe, które wprowadzasz do systemu będą nie tylko klarownie widoczne, ale przede wszystkim bezpieczne i przetwarzane zgodnie z prawem. Przejrzyste stosowanie przepisów RODO pozwoli Twojej firmie postawić kolejny krok w budowaniu zaufania klientów.
System ERP Dynamics 365 Business Central, dzięki pracy partnerów z całego świata, oferuje szereg dodatkowych aplikacji, które nie tylko dopasują oprogramowanie do konkretnych wymogów prawnych, jak w przypadku GDPR ToolBox, ale również zwiększą możliwości standardowych modułów. Aplikacje biznesowe i branżowe pozwolą Ci na obsługę określonych procesów biznesowych oraz procesów charakterystycznych dla firm reprezentujących poszczególne branże i sektory – produkcję, handel, dystrybucję czy transport i logistykę.