Przyszłość branży retail leży w chmurze - poznaj 9 korzyści!
16209
post-template-default,single,single-post,postid-16209,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
Przyszłość branży retail

Przyszłość branży retail leży w chmurze

Zmiany w branży sprzedaży detalicznej następują znacznie szybciej niż w innych sektorach gospodarki. Przedsiębiorcy są świadomi, iż wkraczają w erę cyfrowej transformacji, która obejmuje swoim zasięgiem zarówno małe, rodzinne sklepiki, jak i duże sieci handlowe.

Kluczem do sukcesu branży retail jest chmura obliczeniowa. Platforma łącząca możliwości nowoczesnych systemów, jak Microsoft Dynamics NAV z najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie analityki oraz sztucznej inteligencji. Nowe rozwiązania pozwalają podnieść efektywność pracowników, jakość produktów i usług, usprawnić poziom komunikacji i współpracy oraz poszerzyć grupę lojalnych klientów.

Obecnie ponad 90% firm z listy Fortune 500 korzysta z usług chmury, w tym wiele firm związanych jest z branżą handlową. Dla przedsiębiorców to najlepszy moment na zmiany. Na cyfrową transformację swojego biznesu.

9 korzyści, dla których firmy decydują się na migrację do chmury

1.     Skalowalność

48% detalistów wskazuje, że głównym powodem, dla którego zdecydowali się przenieść swój system do chmury jest możliwość skalowania zasobów, czyli szybkiego dopasowania do potrzeb firmy. Jest to szczególnie ważne w przypadku sezonowych wzrostów poziomu sprzedaży, np. przed świętami lub w okresie obniżek cen, akcji promocyjnych itp.

Dla tego typu organizacji, szczególne polecana jest chmura hybrydowa, pozwalająca zachować pełną kontrolę danych oraz decydować gdzie będą przechowywane takie informacje jak dane transakcyjne czy dane wrażliwe klientów.

Co więcej, rozwiązania chmurowe znacząco obniżają koszty prowadzenia działalności. Przedsiębiorcy płacą jedynie za zużyte zasoby, co dla 51% detalistów było decydującym aspektem decyzji o migracji do chmury.

2.     Elastyczność dzięki chmurze hybrydowej

Najchętniej wybieranym rozwiązaniem dla przedsiębiorców z branży handlu detalicznego jest chmura hybrydowa, która stanowi połączenie chmury publicznej i prywatnej, umożliwiając przekazywanie danych i aplikacji między sobą, poszerzenie lokalnej infrastruktury, bez potrzeby udostępniania swoich centrów danych innym firmom.

Według 2016 Right Scale Survey, aż 71% przedsiębiorców decyduje się na środowisko hybrydowe, dzięki któremu organizacje z branży retail mogą nie tylko skalować zasoby, ale także uniknąć poważnych wydatków, które byłyby nieodzowne do zapewnienia obsługi krótkotrwałych skoków zapotrzebowania. Dodatkowym atutem jest możliwość zwolnienia zasobów lokalnych na użytek poufnych danych i aplikacji. Przedsiębiorcy płacą jedynie za chwilowo używane zasoby, co jest korzystniejsze niż zakup serwerów, oprogramowania i wyposażenia. Przetwarzanie w chmurze hybrydowej to optymalne rozwiązanie dla firm handlowych, gdyż zapewnia korzyści związane z przetwarzaniem w chmurze, takie jak elastyczność, skalowalność czy niskie koszty, przy zachowaniu bezpieczeństwa danych.

Inteligentna chmura to także szansa na lepszą produktywność organizacji i pracowników. Dostęp do systemu przez pracowników mobilnych, lepsza komunikacja i współpraca to ogromne walory chmury. Wykorzystanie urządzeń mobilnych oraz narzędzi Office 365 daje możliwość pracy w podróży, a także współpracy się z kimkolwiek, gdziekolwiek, o każdej porze, np.: podczas wizyt u dostawców, w call center lub w trakcie podróży i w samym sklepie.

3.     Najwyższy poziom zabezpieczeń transakcji

Dla 88% klientów, bezpieczeństwo realizowanych transakcji ma fundamentalne znaczenie. Detaliści zdają sobie sprawę, że zachowanie najwyższych zasad bezpieczeństwa jest podstawą ich działalności.

Chmura gwarantuje liczne rozwiązania, takie jak zarządzanie tożsamością, analitykę behawioralną, które wykrywają podejrzane działania. Dzięki nim, firma może bronić się przed hakerami, cyberprzestępczością i oszustwami, na które są szczególnie narażone. Rynek retail stawia na handel elektroniczny i na wielokanałowość. Sprzedaż internetowa rośnie każdego roku o kolejne 10-15%. Rozwój rynku to także wzrost liczby zagrożeń.

Firma Microsoft to lider rozwiązań z zakresu zabezpieczeń, wiodących w branży technologii. Dzięki doświadczeniu, infrastruktura platformy Microsoft Azure jest odporna na wszelkie ataki. Zabezpiecza dostęp użytkowników do środowiska platformy i zapewnia bezpieczeństwo danych klientów. Dzięki usłudze Azure Security Center platforma Microsoft jest obecnie jedyną chmurą publiczną, która oferuje ciągłe monitorowanie stanu zabezpieczeń całego środowiska — platformy chmurowej, danych lokalnych i innych chmur publicznych.

4.     Dostęp do bogatych możliwości Internetu Rzeczy

Według badań 2017 Retail Vision Study, aż 70% przedsiębiorców z branży retail jest gotowych, by wprowadzić rozwiązania Internetu Rzeczy. 65 % detalistów zakłada, że do 2021 roku zainwestuje w technologie automatyzacji, służące do zarządzania zapasami i zapewnienia zgodności w obszarze planogramu. Dodatkowo, aż 65% sprzedawców planuje wdrożyć innowacyjne usługi dostaw, a 80% wprowadzi spersonalizowane ścieżki zakupowe.

Ogromną szansą dla firm jest system ERPDynamics NAV, który pozwala podnieść jakość obsługi klienta, skrócić czas dostaw, usprawnić realizację zamówień. System zintegrowany z rozwiązaniem branżowym dla retail jest odpowiedzią na współczesne wymagania, wielokanałowość, innowacyjność.

Chmura Microsoft oferuje dodatkowo wiele prostych sposobów na podniesienie wydajności procesów operacyjnych oraz obniżenie kosztów. Wprowadza Internet Rzeczy, dzięki któremu sprzedawcy detaliczni mogą korzystać z prekonfigurowanych rozwiązań dla najczęstszych scenariuszy IoT, takich jak zdalne monitorowanie i planowanie zasobów. Przedsiębiorcy moją możliwość sprawnego zarządzania marżami dzięki znajomości wzorców ruchu w sklepie, poziomu zapasów i zużycia energii czy śledzenia chłodziarek spożywczych, tak aby zapobiec marnotrawstwu i zepsuciu żywności.

5.     Zaawansowana analityka i sztuczna inteligencja (AI)

Zaawansowana analityka i sztuczna inteligencja pozwalają sprzedawcom detalicznym przekształcać pozyskane dane w konkretne działania.

Microsoft Azure to jedyna chmura publiczna, dostarczająca funkcje Cognitive API, Bots, Machine Learning i Blockchain jako usługi (BaaS) dla programistów i specjalistów od zarządzania danymi. Umożliwiają one budowę inteligentnych rozwiązań na dużą skalę.

Dzięki usługom Cognitive Services i Bot Framework firmy mogą generować interakcje w aplikacjach, które są coraz popularniejsze wśród użytkowników. Korzystając z analiz predykcyjnych, takich jak Machine Learning, sprzedawcy detaliczni mogą podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe oraz odkrywać nowe możliwości dzięki swoim strukturalnym i niestrukturalnym danym – w tym systemom ERP i CRM, urządzeniom IoT i dużym zbiorom danych – oraz integrować aplikacje z narzędziami, których używają każdego dnia ich pracownicy, np. Power BI i Microsoft Excel.

Blockchain to łańcuch bloków, który służy do przechowywania oraz przesyłania danych o transakcjach, zawartych w internecie. W bezpieczny sposób obsługuje różnego typu transakcje z obszaru handlu, walut, akcji. Dzięki tej technologii, dane i transakcje są niepodatne na podrobienie i wszelkiego typu manipulacje.

6.     Wsparcie globalnego rozwoju

Platforma Azure jest obsługiwana przez stale rozbudowywaną sieć centrów danych Microsoft. Dostępna jest w 140 krajach na całym świecie, w tym w Chinach, obsługuje 17 języków i 24 waluty. Microsoft stale inwestuje w innowacyjne technologie, kładąc nacisk na niezawodność, doskonałą funkcjonalność, ekonomiczność i dbałość o środowisko oraz zaufanie klientów i partnerów z całego świata.

7.     Najbardziej zaufana platforma chmurowa

Microsoft jest jedynym dostawcą usług w chmurze, posiadającym wiodące rozwiązania w zakresie infrastruktury jako usługi (IaaS), oprogramowania jako usługi (SaaS) i platformy jako usługi (PaaS).

Platforma Azure ma wiele fundamentalnych możliwości dzięki takim usługom, jak zarządzanie tożsamościami za pośrednictwem usługi Azure Active Directory, czyli kompleksowego rozwiązania do zarządzania tożsamościami i dostępem w chmurze, zapewniającego niezawodne funkcje zarządzania użytkownikami i grupami. Ułatwia bezpieczny dostęp do aplikacji lokalnych i w chmurze, w tym usług sieci Web firmy Microsoft, takich jak Office 365, oraz wielu aplikacji typu SaaS, firm innych niż Microsoft.

Usługa Zarządzanie urządzeniami mobilnymi za pośrednictwem usługi Intune, podobnie jak Azure Active Directory zwiększają wydajność, dzięki mobilności i zapewniają właściwą równowagę między dostępem użytkowników i zachowaniem bezpieczeństwa.

8.     Rozwój aplikacji biznesowych

Sprzedawcy detaliczni korzystają z wielu aplikacji biznesowych o kluczowym znaczeniu dla ich funkcjonowania. Microsoft Azure to otwarta i elastyczna chmura, która obsługuje wiele systemów operacyjnych, języków programowania, frameworków, narzędzi, baz danych i urządzeń. Nieustannie rozbudowuje swoje możliwości, współpracując z różnymi dostawcami oprogramowania, których certyfikowane rozwiązania są dostępne dla użytkowników chmury.

9.     Możliwość personalizacji oferty

73%  klientów woli kupować w sklepach, które oferują spersonalizowane podejście, zakupy, ścieżkę zakupową. System w chmurze to nie tylko sprawna obsługa operacji, zarządzanie łańcuchem dostaw etc. Pozwala także na stworzenie spersonalizowanej ścieżki zakupowej.

Dzięki zaawansowanym analizom, detaliści oferują swoim klientom polecane produkty, przewidują wielkość sprzedaży oraz oczekiwania odbiorców, podnosząc jednocześnie poziom lojalności nabywców.

 

Współcześni klienci są świadomi, posiadają dużą wiedzę na temat dostępnych rozwiązań i możliwości oraz chętnie z nich korzystają. Aby sprostać  ich wymaganiom, firmy handlowe muszą stale się rozwijać. Dopasowywać się do rynku, wdrażać nowe technologie, a dzięki chmurze rozwój będzie łatwiejszy.

Podziel się
  •  
  •  
  •  
  •  
  •