Wirtualna konferencja Businessmeetup 2020

Za nami wirtualna konferencja dla biznesu BUSINESSmeetup!

24 września 2020 roku odbyła się wirtualna konferencja BUSINESSmeetup, której głównym celem było merytoryczne wsparcie przedsiębiorców oraz menadżerów. Eksperci dziedzin takich jak zarządzanie, IT, marketing, sprzedaż, innowacje czy HR – dzielili się z uczestnikami wiedzą wynikającą z wieloletniego doświadczenia zawodowego w biznesie i branży technologicznej. Swoją prezentację poprowadziła również przedstawicielka Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju, przedstawiając możliwości wsparcia finansowego i nie tylko – dla przedsiębiorców z Wielkopolski. Dowiedz się, co działo się podczas konferencji oraz obejrzyj nagrania prelekcji.

Idea BUSINESSmeetup

BUSINESSmeetup od początku był wydarzeniem non-profit, a udział był bezpłatny. Pomysł pojawił się w kwietniu 2020 roku, kiedy specjaliści IT.integro obserwowali trudną sytuację w biznesie. Mając wiedzę, która mogłaby pomóc wielu przedsiębiorcom, postanowili się nią podzielić. We współpracy z Wielkopolskim Funduszem Rozwoju oraz Wielkopolskim Związkiem Pracodawców LEWIATAN rozpoczęli organizację e-konferencji BUSINESSmeetup.

7 prelekcji, prawie 200 uczestników

Etap przygotowań do konferencji oraz jej promocja trwały kilka miesięcy, aby 24 września w konferencji wzięło udział prawie 200 osób. Uczestnicy mogli wysłuchać opinii ekspertów na temat bieżących procesów w gospodarce, konieczności wprowadzania zmian w organizacjach. Pojawił się temat cyfryzacji procesów oraz przeniesienia działalności z offline do online, gdzie coraz więcej klientów realizuje swoje potrzeby zakupowe.

Rozmawialiśmy także o nowym modelu pracy i zarządzaniu zespołem pracującym zdalnie. Zmiana trybu pracy postawiła wiele wyzwań przed pracownikami oraz kierownikami, a jednym z nich był spadek motywacji, problemy z organizacją pracy oraz brak odpowiednich narzędzi do pracy zdalnej i komunikacji. Znaczną trudnością było również zachowanie bezpieczeństwa informatycznego, co także było jednym z tematów prelekcji.

Poruszony został również temat sprzedaży i nowej roli handlowców, którzy mają trudności w budowaniu relacji z klientami przez brak bezpośredniego kontaktu. Z ich strony konieczna jest zmiana podejścia oraz wykorzystanie nowych kanałów komunikacji. Zmiany dotknęły również zespoły marketingu, które dotychczas większość swoich działań realizowały offline. Podczas konferencji uczestnicy poznali digitalowe metody na konwersję, a także narzędzia marketingu cyfrowego, które warto przetestować w swoim biznesie.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju przygotował prezentację swojej oferty wsparcia wielkopolskich przedsiębiorców. Działalność WFR obecnie głównie jest skoncentrowana na pomocy tym organizacjom, które najbardziej zostały dotknięte kryzysem wywołanym przez COVID-19. Obecnie uruchomiona jest druga pula środków o wartości 36 mln zł.

Zobacz nagrania wystąpień na BUSINESSmeetup!

Jeśli nie udało Ci się wziąć udziału w wydarzeniu, to nic straconego. Nagrania prelekcji są dostępne stronie wydarzenia www.BUSINESSmeetup.online

Dziękujemy Partnerom wydarzenia oraz Patronatom medialnym

Partnerami BUSINESSmeetup była firma IT.integro, Wielkopolski Fundusz Rozwoju oraz Wielkopolski Związek Pracodawców LEWIATAN. Wydarzenie było wspierane przez redakcje WTK, epoznan.pl, eGospodarka.pl, CEO.com.pl, ERP-VIEW.pl, ERP24.pl, MagazynIT.pl, Staleo.pl, Zrobotyzowany.pl, 3Don.pl i Sukces po poznańsku.