Wraz z Microsoft odpowiadamy za rozwój Microsoft Dynamics NAV, dlatego IT.integro zapewnia wydanie polskiej funkcjonalności do 3 miesięcy od ukazania się najnowszej wersji systemu ERP Microsoft Dynamics NAV.
Kontakt z serwisem: serwisnavpl[at]IT.integro.pl
Wsparcie procedury eskalacyjnej dla Microsoft:
Jacek Szczepański
e-mail: serwisnavpl[at]IT.integro.pl
telefon: +48 61 834 36 73
1. Zleceniodawca może kontaktować się z Działem Serwisu
Zleceniobiorcy telefonicznie pod numerem +48 61 867 33 51
lub pisemnie za pomocą poczty elektronicznej wysłanej na adres serwisnavpl[at]IT.integro.pl
2. Czas reakcji działu serwisu wynosi do 1 godziny od momentu przesłania zgłoszenia przez Zleceniodawcę.
3. Zleceniodawca otrzyma email z potwierdzeniem przyjęcia zlecenia wraz z numerem nadanym przez Zleceniobiorcę.
4. W przypadku, gdy z jakichś przyczyn komunikacja za pomocą poczty elektronicznej nie będzie skuteczna, Strony ustalają alternatywną drogę w postaci faksów o numerach:
• ze strony Zleceniodawcy:
• ze strony Zleceniobiorcy: +48 61 867 33 51
lub przesyłek pocztowych na adresy zgodne z siedzibami Stron.
5. W razie potrzeby porady pisemnej, wyjaśnienia Błędu lub dowolnej usługi kontekstowej, Zleceniodawca może kontaktować się wyłącznie drogą pisemną.
6. Zgłoszenie pisemne powinno zawierać:
• Dane osoby zgłaszającej problem (imię i nazwisko, dane kontaktowe)
• Miejsce wystąpienia problemu (okno, dokument, w którym występuje problem)
• Wyczerpujący opis, w tym kroki, które należy wykonać w celu powtórzenia błędu
• W przypadku, gdy System wyświetlił komunikat o Błędzie, również treść tego komunikatu
• Wymagany priorytet realizacji.
7. Zleceniodawca zobowiązuje się do dostarczenia Zleceniobiorcy i ciągłej aktualizacji zbioru osób wyznaczonych do korzystania z umowy serwisowej.
8. Okres wsparcia produktu Dynamics NAV 2016 PL od 03.01.2016 do 13.04.2021 roku
Aby zmienić profil użytkownika, należy wykonać następujące kroki:
1. W okienku nawigacji kliknij menu Działy.
2. Kliknij menu Administracja, a następnie Ustawienia aplikacji.
3. Na stronie Ustawienia aplikacji kliknij pole Klient dostosowany do roli użytkownika, następnie kliknij pozycję Personalizacja użytkownika.
4. Zaznacz wiersz z własnym identyfikatorem użytkownika i kliknij przycisk Edycja.
5. W polu Identyfikator profilu wybierz żądany profil (Główny księgowy).
6. Aby zamknąć kartotekę Personalizacja użytkownika, kliknij przycisk OK.
7. Uruchom ponownie system Microsoft Dynamics NAV 2016. W tym celu zamknij i otwórz program. Po ponownym uruchomieniu systemu wybrany profil będzie dostępny.
Na stronie Widok główny użytkownika zdefiniowano kilka przykładowych wykresów. Po dodaniu obiektu Wykres do strony Widok główny użytkownika należy wybrać, który wykres ma być wyświetlany.
Należy wykonać następujące kroki:
1. W okienku nawigacji kliknij menu Strona główna, a następnie Widok główny użytkownika.
2. Kliknij menu Aplikacja > Dostosuj > Dostosuj tę stronę.
3. Na liście dostępnych obiektów wybierz Obiekt Wykres, a następnie kliknij przycisk Dodaj.
4. Wybierz pozycję Pusty wykres z listy Układ widoku głównego użytkownika.
5. Kliknij przycisk Dostosuj obiekt.
6. Wybierz wiersz z nazwą raportu.
7. Aby zamknąć stronę Dostosuj wykres, kliknij przycisk OK.
8. Aby zamknąć stronę Dostosuj tę stronę, ponownie kliknij OK.
Został dodany element Polskiej funkcjonalności systemu Microsoft Dynamics NAV 2016 wprowadzający ułatwienia w opisywaniu księgowanych transakcji zapisywanych w tabeli Zapis księgi głównej. Pozwala on również na ujednolicenie systemu opisywania transakcji poprzez zablokowanie dokonywania zmian w wybranych opisach wstawianych domyślnie. Możliwe jest zdefiniowanie różnych sposobów tworzenia opisów transakcji zapisywanych w tabeli Zapis księgi głównej, które będą generowane przez system w różnych typach dokumentów.
Tak. Aby ułatwić użytkownikom stosowanie „czerwonego” storna do księgowania operacji korygujących, do modułu Polska funkcjonalność dodano następujące elementy:
• Możliwość wymuszenia księgowań po właściwych stronach właściwych kont księgi głównej.
• Możliwość księgowania korekt transakcji magazynowych jako „czerwone storno” (wydania w transakcjach przesunięć magazynowych, wyksięgowanie kosztu przewidywanego itp.).
• Ułatwienia procesu – obsługi księgowania korekt – za pomocą jednego kliknięcia (księgowania w księdze głównej, zapasach i zleceniach).
Tak. W ramach Polskiej funkcjonalności do standardowej funkcjonalności zostały dodane następujące ulepszenia:
• Możliwość uruchomienia skryptu Korygowanie kursów wymiany w trybie testowym
• Możliwość uruchomienia skryptu Korygowanie kursów wymiany oddzielnie dla nabywców, dostawców i kont bankowych.
• Możliwość zaksięgowania zapisów szczegółowo lub zagregowanych według waluty, w wyniku uruchomienia skryptu Korygowanie kursów wymiany.
Tak. Należy wprowadzić datę początkową i końcową okresu, w jakim dozwolone jest rozliczanie podatku VAT z księgowanych transakcji. Pozostawienie pola pustego powoduje, że system nie kontroluje początku/końca okresu rozliczenia VAT i istnieje ryzyko, że podatek VAT z księgowanej transakcji może zostać przypisany do okresu już rozliczonego. Ustawienie dozwolonych dat może być wprowadzone dla całej firmy w Ustawieniach księgi głównej lub indywidualnie w Ustawieniach użytkownika.
Tak. Dodana została nowa funkcjonalność ( w wersji NAVPL8.00.02) pozwalająca na przygotowanie danych do deklaracji podsumowującej VAT-27
Należy sprawdzić, czy wszystkie procedury instalacyjne zostały wykonane i czy został uruchomiony specjalny Codeunit aktywujący ustawienia lokalne PL. Jeżeli tak, to po restarcie usługi NAV Server i ponownym zalogowaniu do systemu powinna być już możliwość wyboru języka aplikacji.
Tak. Polska funkcjonalność umożliwia bieżącą kontrolę salda należności/zobowiązań oraz ich kompensatę poprzez powiązanie kartoteki nabywcy z kartoteką dostawcy jednego kontrahenta za pośrednictwem kartoteki kontaktu.
Tak. Z przygotowanego dziennika Intrastat za pomocą funkcji Eksportuj deklarację Intrastat do pliku XML system generuje plik, który można bezpośrednio wczytać na stronie Urzędu Celnego.
Czy system umożliwia wydruk faktury pro-forma?
Tak. Należy najpierw przygotować zamówienie sprzedaży. W oknie kartoteki zamówienia sprzedaży, należy wybrać akcję Faktura pro-forma. Otworzy się okno wstępne raportu, w karcie skróconej Opcje należy wprowadzić właściwe opcje, a następnie wybrać Drukuj.
Tak, w ramach polskiej funkcjonalności dodana jest obsługa drukarek fiskalnych pracujących w standardzie Posnet i Elzab.