One Microsoft

Ekosystem One Microsoft – setki narzędzi zintegrowanych z systemem ERP Dynamics 365 Business Central

Efektywność przedsiębiorstwa zależy od jego narzędzi, wykorzystywanych technologii i systemu informatycznego. To on pozwala firmom na sprawne zarządzanie, integrację danych i optymalizację działań. Jest podstawą zarządzania posiadanymi zasobami. Nic dziwnego, że systemy ERP stają się coraz bardziej popularne. Wybierając oprogramowanie, należy zwrócić uwagę na narzędzia, których już firma używa – które zostaną zastąpione, a które trzeba zintegrować. Ekosystem rozwiązań biznesowych One Microsoft to pełny zestaw narzędzi i usług dla biznesu. Pozwalają na pełną integrację, automatyczny przepływ danych i konfigurację kompleksowego zestawu narzędzi dla swojej firmy. Podstawą One Microsoft jest system ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Z jakich komponentów składa się ekosystem rozwiązań One Microsoft?

Fundamentem ekosystemu One Microsoft jest platforma chmurowa Microsoft Azure. Nie tylko dostarcza swoim klientom zasoby chmurowe, ale także wiele usług, które są niezależne od zdefiniowanych maszyn wirtualnych.

Najczęściej wykorzystywane w pracy oprogramowanie biurowe Microsoft 365 to kolejny element ekosystemu One Microsoft. Wśród tych narzędzi znajdziemy m.in. MS Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote czy Exchange. Aby ułatwić użytkownikom wymianę danych, informacji, plików czy po prostu współpracę, Microsoft dostarcza popularny komunikator Teams, a także Sharepoint, Yammer oraz OneDrive.

Głównym narzędziem do zarządzania jest jednak system ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central. Jego klienci mają dostęp również do narzędzi Power Platform, takich jak:

  • Power BI,
  • Power Apps,
  • Power Automate,
  • Power Virtual Agents.

Sztuczna inteligencja na wyciągnięcie ręki

Wszystkie narzędzia w ekosystemie One Microsoft są zbudowane na Microsoft Azure. To sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence) zarządza platformą Microsoft Azure, skalując ją i udostępniając moc obliczeniową tam, gdzie jest ona niezbędna. Usługa Azure AI (Azure Machine Learning Studio) dostarcza użytkownikom gotowe modele uczenia maszynowego. Co więcej, za pomocą narzędzia oni sami mogą tworzyć swoje modele uczenia maszynowego.

W systemie ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central zaimplementowane są modele uczenia maszynowego. Służą one chociażby do analityki predykcyjnej – prognozowania sprzedaży czy stanów magazynowych.

Czym jest nowoczesny system ERP?

Nowoczesny system ERP jest przede wszystkim narzędziem dla użytkownika. Ułatwia jego codzienną pracę, jest zawsze dostępny niezależnie od urządzenia czy lokalizacji, dostarcza bieżące dane, ułatwia komunikację i jest intuicyjny. Jest elastyczny i zmienia się, dopasowując się do zmieniających się potrzeb przedsiębiorstw. Jego skalowalność i możliwości rozwoju są zapewniane przez technologię.

Integracja systemu ERP z narzędziami biurowymi Microsoft 365

Konieczność pracy w różnych programach i przełączania się pomiędzy nimi znacznie obniża efektywność pracy i prowadzi do powstawania błędów. Koncepcja One Microsoft polega na pogłębianiu integracji wszystkich narzędzi, z których korzystają pracownicy. Dzięki chociażby wtyczce do Microsoft Outlook handlowcy mają dostęp do kartotek nabywców i dostawców bezpośrednio w serwisie pocztowym. Mogą sprawnie tworzyć i wysyłać oferty, zamówienia, faktury sprzedaży dla nabywców oraz dostawców. To oczywiście nie jest jedyne ułatwienie. Użytkownicy systemu mogą edytować dane z systemu ERP w arkuszach Excel i automatycznie importować je do systemu.

Integracja Microsoft Teams z systemem Business Central

Rozwijają się także możliwości funkcjonalne podstawowej platformy do komunikacji i współpracy Microsoft Teams. Już teraz korzysta z niej ponad 150 mln użytkowników każdego dnia. Dzięki wtyczce z systemu ERP użytkownicy mogą wyszukiwać oraz udostępniać kartoteki Business Central bezpośrednio w oknie czatu Teams. Co więcej, nie wychodząc z aplikacji, mogą te kartoteki otwierać i edytować. Aby wysłać poprzez Teams link do konkretnych stron Business Central innemu użytkownikowi, wystarczy użyć opcji Udostępnij.

Pliki i dokumenty systemu ERP w OneDrive

Użytkownicy systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central zyskali niedawno także nową funkcję Otwórz w OneDrive. Jest ona dostępna z poziomu załączników do dokumentów, dokumentów przychodzących oraz skrzynki odbiorczej raportów. Pliki tekstowe, prezentacje i arkusze kalkulacyjne (Word, Excel i PowerPoint) są otwierane w trybie online, który umożliwia ich edycję i komentowanie. Pozwala to na efektywną pracę grupową. Zdjęcia czy pliki PDF mogą być udostępniane i drukowane.

Integracja MS Word i Microsoft Dynamics 365 Business Central

Treści wiadomości e-mail można skonfigurować w szablonach MS Word. Wysyłając wiadomość e-mail z systemu Business Central, treść zostanie pobrana z wybranego szablonu. Danymi źródłowymi dla szablonów mogą być dane z bazy danych systemu. Użytkownicy mogą definiować szablony wiadomości w MS Word dla kontaktów, nabywców i dostawców.

Microsoft Power Platform jako element ekosystemu One Microsoft

Microsoft Power Platform to nie tylko kolejne narzędzia. Dzięki ich integracji z Microsoft 365, Dynamics 365 i innymi rozwiązaniami, możesz kreować pełne rozwiązania biznesowe. Power Apps jest narzędziem wpisującym się w trend platform niskokodowych. Pozwala użytkownikom na tworzenie własnych aplikacji, bez programowania, i udostępnianie ich na urządzeniach mobilnych.

Power Platform One Microsoft

Przykłady wykorzystania Power Apps

  • Service Desk – aplikacja do śledzenia i rozdzielania zadań między pracownikami firmy
  • Menadżer kontaktów – prosty menadżer pobierający kontakty z Microsoft 365
  • Product Showcase – prezentacja produktów firmy
  • Ankiety pracownicze
  • Wysyłanie i akceptacja żądań urlopowych
  • Listy to do

Zaawansowana analityka biznesowa z Power BI

Power BI to zaawansowane narzędzie do analityki biznesowej. Dostarcza użytkownikom interaktywne dashboardy, ułatwia raportowanie i zawsze udostępnia bieżące dane. Aplikacja Power BI Desktop może pobierać dane nie tylko z systemu ERP, ale także zewnętrznych źródeł.

Automatyzacja procesów dzięki Power Automate

Automatyzację procesów wspiera natomiast Power Automate – narzędzie do tworzenia przepływów pracy. Aplikacja zapewnia łączniki do ponad 300 aplikacji, zarówno dostarczanych przez Microsoft, jak i aplikacji zewnętrznych. Użytkownicy mogą sami tworzyć szablony lub korzystać z gotowych szablonów przepływów pracy. Dataverse to natomiast komponent, który zapewnia komunikację oraz integrację danych w ramach całej infrastruktury.

Power Automate



Konferencja dla biznesu: System ERP i CRM w ekosystemie rozwiązań Microsoft

X