Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV i LS Retail w Cross Jeans!
22329
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-22329,page-child,parent-pageid-48,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-17.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
 

Cross Jeans

Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV i systemu LS Retail w Cross Jeans

Współczesny rynek retail zmienia się w zawrotnym tempie. Innowacyjne rozwiązania, technologia mobilna oraz powszechny dostęp do Internetu zmieniają oczekiwania konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi, a tym samym wymagający. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, Cross Jeans zdecydował się na wdrożenie systemów Microsoft Dynamics NAV oraz LS Retail, pozwalających usprawnić wielokanałowy proces sprzedaży i obsługi klienta.

Rozwiązania zostały uruchomione w styczniu 2018 roku. Partnerem wdrożeniowym została firma IT.integro – strategiczny Partner Microsoft Dynamics w Polsce.

Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV
Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV

Dynamiczny rozwój europejskiej marki modowej

Firma Cross Jeans została założona w latach 40. ubiegłego stulecia. Dostarcza swoje produkty do wielu europejskich krajów, zatrudnia ponad 6000 pracowników w kilku fabrykach, produkując rocznie miliony par jeansów. Cross Jeans posiada swoje siedziby w Belgii, Czechach, Szwajcarii, Austrii, Holandii oraz w Niemczech. Centrale marki znajdują się w Polsce, w Warszawie oraz w Berlinie, w Niemczech.

 

Cross Jeans jest marką dla osób, które cenią sobie oryginalność jeansu, a także jakość i nowoczesność wykonania. Dziś kolekcje Cross Jeans sprzedawane są w ponad 2000 punktów sprzedaży w całej Europie.

 

Od ponad 25 lat marka Cross Jeans na stałe gości w szafach najbardziej wymagających klientów w Polsce, a swoje produkty oferuje już w ponad 25 firmowych salonach na terenie całego kraju oraz 200 sklepach multibrandowych.

 

Niewątpliwą przewagą firmy Cross Jeans jest własne biuro projektowe zlokalizowane na terenie Turcji, gdzie opracowywane są kolekcje zgodnie z obowiązującymi na świecie trendami. Dodatkowym atutem są własne fabryki w Turcji i Egipcie, gdzie szyta jest całość kolekcji, którą znaleźć można w salonach stacjonarnych oraz sklepie internetowym.

 

Oferta Cross Jeans dedykowana jest zróżnicowanej grupie wiekowej. Produkty firmy znaleźć można w szafach dojrzałych klientów ceniących wygodę i klasykę oferowanych krojów, ale coraz częściej po denim Cross Jeans sięga młodsza grupa klientów – i tutaj Cross Jeans stawia sobie za cel, aby stać się marką numer jeden w grupie wiekowej 18+.

Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV

Zdecydowaliśmy się na wdrożenie Microsoft Dynamics NAV zintegrowanego z LS Retail, ponieważ dotychczasowy system ERP ograniczał rozwój firmy – działał wyłącznie lokalnie i nie był skalowalny. Poszukiwaliśmy rozwiązania globalnego – wspólnego dla wszystkich naszych zagranicznych oddziałów, które zapewniłoby dostęp do spójnej bazy danych oraz wiarygodną analitykę. By osiągnąć oczekiwany efekt, wdrożyliśmy MDMS – moduł do zarządzania danymi centralnymi, który umożliwia lepszy monitoring działań poszczególnych oddziałów oraz synchronizację i zarządzanie danymi.

Przemysław Madejski, Dyrektor ds. operacyjnych w Cross Poland Sp. z o. o.

Wyzwania

Kluczowym wyzwaniem, jakie postawiła sobie firma Cross Jeans, była potrzeba integracji wszystkich rozwiązań wykorzystywanych do zarządzania kanałami B2B i B2C oraz stworzenie spójnej bazy danych dostępnej w systemie ERP, która pozwoliłaby na sprawną analitykę i raportowanie z wykorzystaniem wcześniej wdrożonych narzędzi Business Intelligence. Cross Jeans borykała się z brakiem spójności danych, problemami w komunikacji, co skutecznie utrudniało realizację procesów biznesowych.

 

Zdecydowaliśmy się na wdrożenie Microsoft Dynamics NAV zintegrowanego z LS Retail, ponieważ dotychczasowy system ERP ograniczał rozwój firmy – działał wyłącznie lokalnie i nie był skalowalny – mówi Przemysław Madejski, Dyrektor Operacyjny, Cross Jeans – Poszukiwaliśmy rozwiązania globalnego – wspólnego dla wszystkich naszych zagranicznych oddziałów, które zapewniłoby dostęp do spójnej bazy danych oraz wiarygodną analitykę. By osiągnąć oczekiwany efekt, wdrożyliśmy MDMSmoduł do zarządzania danymi centralnymi, który umożliwia lepszy monitoring działań poszczególnych oddziałów oraz synchronizację i zarządzanie danymi – dodaje.

Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV
Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV

Kolejnym wyzwaniem, jakie stało przed firmą, było sprostanie oczekiwaniom klientów. Znaczący wpływ na rozwój sektora sprzedaży detalicznej w ostatnich latach mają nie tylko nowoczesne technologie i innowacje, ale przede wszystkim klienci, którzy ewoluują. Oczekują lepszej obsługi i większych możliwości.

 

Cross Jeans zdecydował rozszerzyć swoje działania sprzedażowe poprzez wprowadzenie programu lojalnościowego, szerokiego wachlarza dostępnych promocji i kart podarunkowych.

 

Wśród innych celów wdrożenia systemu Microsoft Dynamics NAV oraz LS Retail znalazły się między innymi:

  • Zapewnienie możliwości pracy oraz sprzedaży w trybie offline, bez dostępu do Internetu;
  • Integracja systemu ERP z platformą e-commerce, która obsługuje sprzedaż hurtową i detaliczną;
  • Usprawnienie procesu zatowarowania sklepów;
  • Integracja wcześniej wdrożonych narzędzi analitycznych Targit z systemem Dynamics NAV;
  • Wdrożenie programów lojalnościowych i kart podarunkowych.

 

W 2017 roku zapadła decyzja o wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics NAV i rozwiązań LS Retail w polskim oddziale. Partnerem wdrożeniowym została spółka IT.integro. Współpraca obu firm sięga 2013 roku, kiedy to IT.integro przeprowadziła wdrożenie w Cross Jeans narzędzi Business Intelligence – Targit, które pozwoliły usprawnić raportowanie pomiędzy oddziałami w Polsce, Niemczech i Turcji. Dodatkowo spółka wsparła niemieckiego partnera we wdrożeniu systemu Dynamics NAV w niemieckiej siedzibie.

Ogromną zaletą systemu LS Nav jest jego intuicyjny interfejs oraz łatwość w obsłudze. Jest to dla nas szczególnie ważne, gdyż wraz z rozwojem firmy, rośnie liczba pracowników, a każdorazowe i długotrwałe szkolenia byłyby zbyt kosztowne. Przyjazny interfejs i nieskomplikowany w obsłudze program, w znaczącym stopniu ograniczają koszty wdrażania nowych pracowników.

Przemysław Madejski, Dyrektor ds. operacyjnych w Cross Poland Sp. z o. o.

Wdrożone rozwiązania

W firmie Cross Jeans wdrożono system Microsoft Dynamics NAV 2016 w obszarze Finanse, Zakupy, Sprzedaż,
Obsługa magazynów (wydania, przyjęcia magazynowe) oraz Bankowość elektroniczną.

Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV
Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV

System ERP Microsoft Dynamics NAV

Microsoft Dynamics NAV to najpopularniejszy system ERP z rodziny produktów Microsoft,  dedykowany firmom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Obecnie korzysta z niego ponad 2 700 000 użytkowników ze 160 000 firm na całym świecie. Jest to rozwiązanie globalne – wielojęzyczne oraz wielowalutowe, dzięki czemu spełnia kluczowe wymagania Cross Jeans.

 

System ERP zapewnia pracownikom dostępu do spójnej bazy danych, wygodę użytkowania oraz nieograniczony przepływ informacji pomiędzy różnymi obszarami firmy. Microsoft Dynamics NAV, zintegrowany z LS Retail oraz Targit, gwarantuje pełne wykorzystanie potencjału firmy.

 

Ważnymi powodem wdrożenia Dynamics NAV była potrzeba integracji systemu ERP z platformą e-commerce, która obsługuje sprzedaż hurtową i detaliczną oraz automatyzacji procesów magazynowych.

 

Wdrożone rozwiązania pozwalają na szybką obsługę procesów magazynowych za pomocą czytników kodów kreskowych takich jak przyjęcia i wydania towaru, przesunięcia między magazynami, inwentaryzację czy sprawdzanie towaru. Dodatkowo w znaczącym stopniu ograniczają ilość błędów realizowanych przez pracowników, a także skracają czas potrzebny na wykonanie operacji.

 

Ponadto zintegrowano, wcześniej wdrożone, rozwiązanie Business Intelligence – Targit, moduł do zarządzania danymi centralnymi oraz system do zarządzania sklepami detalicznymi LS Retail.

 

Projekt w Polsce był realizowany cztery lata po wdrożeniu systemów w Niemczech. Rozwiązania zostały tam dobrze przyjęte, dlatego zdecydowaliśmy się na jego roll-out do polskiego oddziału. Decydując się na wdrożenie systemów Microsoft Dynamics NAV oraz LS Retail, kierowaliśmy się międzynarodowym charakterem obu rozwiązań. Wielojęzyczne i wielowalutowe narzędzia pozwoliły naszej firmie korzystać z niego we wszystkich krajach, w których zlokalizowane są nasze sklepy – mówi Przemysław Madejski, Dyrektor Operacyjny, Cross Jeans. – Dodatkowo wybraliśmy rozwiązania, które nie będą ograniczać naszego rozwoju. Są skalowalne oraz dopasowane do naszych potrzeb. Istotnym powodem wyboru rozwiązań był szereg referencji z branży retail i fashion, co ostatecznie przekonało nas do wyboru Microsoft Dynamics NAV zintegrowanego z LS Retail – podsumowuje.

Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV

LS Nav

Rozwiązaniem LS Retail stworzonym dla systemu Microsoft Dynamics NAV jest LS Nav. Jest ono w pełni zintegrowane z systemem ERP, dzięki czemu pracownicy mają dostęp do wszystkich obszarów firmy – finansów, sprzedaży, marketingu, magazynu i usług.

 

LS Nav to elastyczne oraz skalowane rozwiązanie dla handlu detalicznego. Obsługuje zarówno siedzibę firmy, jak i zaplecze sklepów oraz punkty POS, umożliwiając śledzenia danych, począwszy od momentu zawarcia transakcji, a także zapewniając pełną kontrolę nad działalnością organizacji.

 

LS Nav jest rozwiązaniem prostym we wdrożeniu i nauce. Pozwala podnieść efektywność działań zarówno zarządu, jak i sprzedawców, dostarczając zaawansowane narzędzia wspierające zarządzanie oraz obsługę klienta. Dzięki LS Nav kadra menedżerska może kontrolować procesy, które zachodzą we wszystkich kanałach sprzedaży (sklepach internetowych i stacjonarnych), analizować dane, które dotyczą zapasów, nabywców, dostawców, zamówień specjalnych i programów lojalnościowych.

 

Ogromną zaletą systemu LS Nav jest jego intuicyjny interfejs oraz łatwość w obsłudze. Jest to dla nas szczególnie ważne, gdyż wraz z rozwojem firmy, rośnie liczba pracowników, a każdorazowe i długotrwałe szkolenia byłyby zbyt kosztowne. Przyjazny interfejs i nieskomplikowany w obsłudze program, w znaczącym stopniu ograniczają koszty wdrażania nowych pracowników – mówi Przemysław Madejski.

Praca offline

Potrzeba zapewnienia możliwości pracy oraz sprzedaży w trybie offline, bez dostępu do internetu, była jednym z ważniejszych wyzwań, jakie stały przed Cross Jeans.

 

Do czasu wdrożenia systemów Dynamics NAV i LS Retail, Cross Jeans miał problemy z realizacją sprzedaży w momentach, gdy dochodziło do nieprzewidzianych przerw w połączeniu między centralą a sklepem – mówi Jakub Abram, Kierownik projektu wdrożeniowego, IT.integro – Aby zabezpieczyć się przed takimi sytuacjami, dbano o redundancję zasobów, zapewniając internetowe łącze zapasowe oraz dostęp działu wsparcia w godzinach wieczornych. Dzięki obecnym rozwiązaniom, sklepy Cross Jeans mogą realizować sprzedaż zarówno w trybie online, jak i offline – podsumowuje.

Zarządzanie promocjami

Istotnym wyzwaniem, które stało przed Cross Jeans, była potrzeba wdrożenia modułu promocyjnego, który pozwoliłby na prowadzenie różnego typu akcji promocyjnych w sklepach marki oraz zarządzanie nimi z poziomu centrali.

 

W branży retail cykl życia produktu ma szczególne znaczenie i przekłada się na realizowane przez nas działania promocyjne. Ceny oraz następujące po sobie promocje cenowe wiążą się z poszczególnymi etapami rozwoju produktu – od wprowadzenia na rynek, poprzez wzrost, dojrzałość, aż po schyłek – kiedy to prowadzone są największe promocje – mówi Przemysław Madejski. – LS Retail pozwala nam wykorzystywać kilkadziesiąt wariantów promocji, co w znaczącym stopniu podnosi naszą konkurencyjność i atrakcyjność w oczach klientów – podsumowuje.

 

LS Retail oferuje wiele promocji cenowych, które opierają się na różnych technikach obniżających ceny jak „wybrany asortyment w cenie 99,90 zł”, happy hour, czy pakietach „3 w cenie 2”, „druga rzecz tańsza o 50%”.

 

Narzędzia LS Retail obsługują różne typy ofert specjalnych i promocji, w tym sprzedaż zestawów, rabaty oraz oferty typu multibuy i mix & match. Rozwiązanie generuje odpowiednie oferty, które są zgodne z ustawieniami zdefiniowanymi dla takich parametrów jak ilości, nabywcy, grupy lojalnościowe, środki płatnicze, kupony lub kwoty transakcji. LS Retail obsługuje wiele kombinacji parametrów, a dla każdego typu zapasu można zdefiniować wiele aktywnych promocji.

Replenishment – automatyczne uzupełnienie zapasów

W firmie Cross Jeans wdrożono narzędzia pozwalające na efektywne zarządzanie planem zakupów i dystrybucji produktów. Pozwalają one planować procesy zakupowe, alokować produkty w poszczególnych sklepach oraz dbać o zachowanie odpowiedniego poziomu zapasów dostępnych w magazynie.

 

Do tej pory uzupełnianie asortymentu w każdym sklepie wiązało się z wielogodzinną pracą oraz analizą plików Excel. LS Retail pozwolił na automatyczne zatowarowanie sklepów. System, na bazie analiz obecnych stanów magazynowych, oblicza zapotrzebowanie, a następnie generuje dokumenty zlecające wykonanie odpowiednich ruchów towarowych – wyjaśnia Jakub Abram.

 

Funkcja automatycznego uzupełniania procesów (ang. replenishment) pozwala uprościć proces planowania i dystrybucji, obniżając jednocześnie koszty magazynowania oraz zapewniając wyższy poziom dostępności produktów w magazynach i sklepach. System obsługuje różne metody prognozowania tak, by uchwycić kluczowe trendy, bazując na historii sprzedaży. Pozwala również wyznaczyć optymalny poziom zapasów.

Wdrożenie programów lojalnościowych

Cross Jeans wdrożył dwa programy lojalnościowe – dla pracowników Cross Jeans oraz dla klientów. Jest to niezwykle istotna funkcjonalność, jaką oferuje system LS Retail.

 

Według badań rynku, aż 80% polskich konsumentów korzysta z różnego typu programów motywacyjnych, a tendencja ta stale się rozwija. Uczestnicy programu, od momentu rejestracji, korzystają z wielu zalet, a podczas zakupów gromadzą punkty, które umożliwiają im nabycie towarów na promocyjnych zasadach.

 

Prowadzenie programu lojalnościowego wśród klientów pozwala podnieść efektywność prowadzonych kampanii marketingowych dzięki zbieranym informacjom. Umożliwiają one zapoznanie się z gustami i oczekiwaniami klienta. Jego zwyczajami zakupowymi oraz preferencjami. Dzięki tego typu informacjom można zoptymalizować prowadzone działania marketingowe i segmentować klientów według zachowań, zainteresowań, historii zakupów oraz wysyłać im personalizowane oferty i promocje.

LS POS

W firmie Cross Jeans wdrożono moduł LS POS wyposażony w graficzny interfejs użytkownika dla punktów sprzedaży. Ten sam, prosty interfejs systemu POS dostępny jest zarówno na komputerach stacjonarnych, tabletach, jak i mobilnych terminalach POS, dzięki czemu nauka obsługi przez pracowników jest szybka.

 

Rozwiązanie wykorzystywane jest zarówno w pojedynczych sklepach, jak i w sieciach handlowych. Wyróżnia się prostotą, intuicyjnością oraz łatwością konfiguracji.

 

System LS POS, za pośrednictwem intuicyjnego interfejsu, pozwala na realizację licznych procesów, począwszy od sprzedaży, automatycznej obsługi promocji i rabatów, zwrotów w dowolnym sklepie, rejestracji nowych uczestników programu lojalnościowego, aż po raportowanie sprzedaży – mówi Jakub Abram

Obsługa reklamacji

Funkcjonalność Zarządzanie reklamacjami jest dostępna bezpośrednio w systemie, dzięki czemu pracownicy sklepów, przyjmując reklamację, wypełniają formularz w systemie, co w znaczącym stopniu usprawnia proces.

 

Wszystkie zgłoszenia przekazywane są do Centralnej ewidencji reklamacji, co pozwala na wykonywanie szczegółowych raportów oraz wyciąganie wniosków i wprowadzanie zmian, które w przyszłości zaowocują mniejszą liczbą zgłoszonych reklamacji.

Dodatkowe rozwiązania

Wśród dodatkowych rozwiązań, które zostały wdrożone wraz z systemem LS Retail, znalazły się:

  • Rejestracja liczby wejść w sklepach stacjonarnych, możliwa dzięki integracji z zewnętrznym systemem mierzącym liczbę wejść do sklepu.
  • Pozyskiwane w ten sposób dane umożliwiają prowadzenie analiz oraz wyliczanie współczynnika konwersji dla każdego sklepu w systemie Dynamics NAV;
  • Ewidencja wydatków na poziomie poszczególnych sklepów;
  • Integracja systemu POS z terminalami płatniczymi, która przyśpiesza proces sprzedaży oraz eliminuje ewentualne błędy kasjerów w postaci nieprawidłowo wpisanych kwot lub metody płatności;
  • Integracja systemu z firmami kurierskimi w obszarze wysyłek realizowanych z centrali, jak i sklepów sieci.

Personal Data Management Solution

W związku z wejściem w życie Rozporządzenia o ochronie danych osobowych, firma Cross Jeans zdecydowała się na wdrożenie Personal Data Management Solution.

 

Rozwiązanie zaprojektowane przez IT.integro i dostosowane do wymogów branży retail, pozwala usprawnić procesy realizowane w obszarze zgodności systemu Microsoft Dynamics NAV z RODO.

 

Pozwala także na szybszy i efektywniejszy sposób realizacji obowiązków Administratorów danych osobowych w zakresie rejestracji i zarządzania zgodami marketingowymi, prawa do zapomnienia, prawa dostępu do danych i prawa przenoszalności danych.

Bankowość Elektroniczna

W Cross Jeans wdrożono moduł Bankowości elektronicznej, który jest elementem Polskiej funkcjonalności. Umożliwia on usprawnić procesy związane z obsługą operacji bankowych jak eksport przelewów, import wyciągów. Wpływa także na szybkość operacji księgowych oraz poprawia jakość realizowanych działań.

 

Wdrożenie systemu Dynamics NAV oraz dodatkowych rozwiązań wiązało się z ogromną zmianą logistyczną (zakup nowego sprzętu IT), ale również organizacyjną pracowników.

 

Wcześniej każdy dział pracował na swoich plikach Excel. Ważne informacje przekazywano w trakcie spotkań. Brakowało wspólnej bazy, w której znajdowałyby się wszystkie istotne dane takie jak terminy dostaw, aktualne promocje i ceny – mówi Przemysław Madejski. – Wdrożenie systemu ERP oraz integracja z innymi rozwiązaniami biznesowymi, pozwoliło poprawić komunikację między pracownikami, zapewniając dostęp do wiedzy na temat wszystkich procesów zachodzących w organizacji – podsumowuje.

Targit

Rozwiązanie Targit zostało wdrożone w Cross Jeans w 2013 roku, kiedy raportowanie było jednym z podstawowych problemów firmy. Wówczas analityk prócz poprawiania danych źródłowych, które znajdowały się w systemie Asseco WF-Mag oraz arkuszach Excel, miał za zadanie opracowywać raporty potrzebne innym pracownikom w organizacji.

 

Przed wdrożeniem Targita na przygotowanie raportu przez analityka czekaliśmy zwykle kilka godzin, a czasem nawet cały dzień. Dodatkowo, szczególnie w przypadku zupełnie nowych raportów, osoby zamawiające analizę same do końca nie wiedziały, czego chcą. W Targicie możliwości eksperymentowania z rezultatami analiz są nieograniczone. Wynika to z faktu, że ich przygotowaniem nie zajmuje się już analityk, ale wszyscy użytkownicy narzędzia – mówi Przemysław Madejski.

 

Integracja wcześniej wdrożonych narzędzi analitycznych z systemem Dynamics NAV stało się kolejnym celem do realizacji. Obecnie Targit jest w pełni kompatybilny z systemem ERP, umożliwiając samodzielne tworzenie analiz, raportów z różnego typu źródeł oraz pulpitów menedżerskich.

 

Targit pozwala na proste, samodzielne tworzenie analiz oraz raportów bazujących na danych z różnego typu źródeł. To kompleksowe narzędzie dostarczające informacje, które pozwalają na szczegółową analizę procesów i usprawniające podejmowanie efektywnych decyzji biznesowych. Rozwiązanie wspiera prace analityczne, kontrolingowe, prognozowanie wyników oraz zarządzanie ryzykiem.

 

Rozwiązanie Business Intelligence umożliwia prowadzenie szczegółowych analiz z obszaru sprzedaży detalicznej – mówi Jakub Abram – Badanie zachowań konsumentów, rentowności promocji czy ruchu klientów w sklepach stacjonarnych pozwala lepiej poznać grupę docelową. Wykorzystanie pozyskanych danych wpływa na realizację efektywniejszych działań sprzedażowych, tworzenie spersonalizowanych treści marketingowych oraz lepsze dopasowanie produktów do oczekiwań klientów – podsumowuje.

 

Dodatkowo rozwiązanie pozwala tworzyć szczegółowe raporty jak Daily Sales, przedstawiające szczegółowe informacje na temat wyników sprzedaży z poprzedniego dnia, które są automatycznie generowane i przesyłane do centrali.

 

Kolejnym kompleksowym raportem jest Profitability, który prezentuje wyniki sprzedaży względem kosztów. Do danych sprzedażowych dodane są takie koszty jak czynsz i płace, które rejestrowane są według sklepów i przedstawicieli handlowych. Ta forma raportu pozwala na analizę zysku netto.

Pozytywne zmiany w procesach biznesowych

Wcześniej każdy dział pracował na swoich plikach Excel. Ważne informacje przekazywano w trakcie spotkań. Brakowało wspólnej bazy, w której znajdowałyby się wszystkie istotne dane takie jak terminy dostaw, aktualne promocje i ceny. Wdrożenie systemu ERP oraz integracja z innymi rozwiązaniami biznesowymi, pozwoliło poprawić komunikację między pracownikami, zapewniając dostęp do wiedzy na temat wszystkich procesów zachodzących w organizacji.

Przemysław Madejski, Dyrektor ds. operacyjnych w Cross Poland Sp. z o. o.

Przebieg wdrożenia

Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV trwało 12 miesięcy. Uruchomiono go we wszystkich 25 sklepach stacjonarnych 1 stycznia 2018 roku – co było ogromnym wyzwaniem. Było ono poprzedzone dwumiesięcznym okresem testów, prowadzonych w dwóch wybranych sklepach Cross Jeans.

 

Proces wdrożeniowy był dla pracowników Cross Jeans bardzo angażujący. Realizowaliśmy go zgodnie z metodyką Microsoft Dynamics Sure Step, dzięki czemu mogliśmy mieć stałą kontrolę nad realizacją zadań – mówi Przemysław Madejski. – Użytkownicy sami pisali skrypty akceptacyjne, dzięki czemu poznawali system. Obecnie użytkownicy sami rozwiązują problemy – podsumowuje.

Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV
Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV

Korzyści

Dzięki wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics NAV oraz LS Retail, Cross Jeans osiągnęła szereg korzyści, które z jednej strony pozwoliły usprawnić procesy realizowane w obrębie organizacji oraz między oddziałami, a z drugiej strony podnieść konkurencyjność sklepów Cross Jeans i dostosować się do trendów rynkowych.

 

Wśród najważniejszych korzyści, jakie osiągnęliśmy dzięki wdrożeniu systemu Dynamics NAV była możliwość integracji rozwiązań dedykowanych B2B, B2C oraz narzędzi analitycznych z systemem ERP. Dzięki połączeniu możliwości oraz skoncentrowaniu wszystkich istotnych danych w jednej bazie, Cross Jeans uzyskał większy poziom kontroli na procesami realizowanymi w organizacji – mówi Przemysław Madejski. – Uzyskaliśmy lepszy wgląd w sytuację firmy, możemy na bieżąco analizować dane oraz planować przyszłe działania w obszarze logistyki i promocji. Ogromne korzyści wiążą się z wdrożeniem systemu do zarządzania sprzedażą detaliczną – LS Retail, który pozwolił nam podnieść jakość obsługi klientów, zapewnić im lepsze warunki zakupów i promocji oraz możliwość korzystania z kart lojalnościowych – dodaje.

Cross Jeans usprawnia procesy biznesowe z systemami Microsoft Dynamics NAV i LS Retail

Zaufali nam także