Microsoft Dynamics CRM - CRM na serwerach i w chmurze.
6706
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-6706,page-child,parent-pageid-694,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
 

Microsoft Dynamics CRM

Wyprzedzaj potrzeby klientów dzięki oprogramowaniu CRM

Czym jest CRM?

Zarządzanie relacjami z klientami (ang. customer relationship management) koncentruje się na wsparciu działań z zakresu marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta. Celem jest stworzenie silnych więzi z klientem oraz budowa lojalności poprzez skuteczne zaspakajanie jego indywidualnych potrzeb. W tym celu, Microsoft Dynamics CRM wykorzystuje dane i informacje zaczerpnięte z licznych źródeł oraz porządkuje je, zapewniając dostęp do praktycznych i cennych danych o klientach, takich jak indywidualne preferencje czy wymagania dotyczące usługi/produktu.

 

Oprogramowanie CRM, jak Microsoft Dynamics CRM, wykorzystywane przez pracowników firm, pozwala w znaczącym stopniu skrócić cykl sprzedaży, zmniejszyć koszty administracyjne, podnieść jakość i szybkość obsługi klienta, wyniki sprzedażowe oraz zadbać o lojalność w stosunku do firmy bądź marki. Dodatkowo, CRM pozwala zwiększyć rentowności przedsiębiorstwa poprzez organizację procesów biznesowych. Dynamics CRM, dzięki automatyzacji marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta zapewnia szybki zwrot z inwestycji (ROI).

crm online
POZNAJ RODZINĘ DYNAMICS
crm online

Microsoft Dynamics CRM

Skoncentruj się na kliencie. Osiągaj więcej.

Microsoft Dynamics CRM to nowoczesne rozwiązane biznesowe, które pozwala na skuteczne zarządzanie relacjami z klientami. Pozwala podnieść wydajność sprzedaży, poziom obsługi klienta oraz efektywność działań marketingowych. CRM wykorzystuje szereg informacji pochodzących m.in. z analiz biznesowych oraz portali społecznościowych. Teraz zarządzanie kampaniami możliwe jest lokalnie, w chmurze bądź w modelu hybrydowym.

30

Wypróbuj CRM Online przez 30 dni!

Zupełnie za darmo!

CRM

Poznaj bliżej Microsoft Dynamics CRM.

Pobierz prezentację.

Microsoft Dynamics CRM składa się z 3 głównych modułów

Kliknij by poznać go bliżej

Sprzedaż

Skup się na kliencie

Osiągaj rezultaty. Buduj zaufanie.

Sposób, w jaki współcześni przedsiębiorcy prowadzą swoje biznesy znacząco się zmienił. Obecnie, przed dokonaniem zakupu, klienci sami analizują dostępną ofertę, badają rynek oraz produkty. Wykorzystują do tego urządzenia mobilne i sieci społecznościowe. Aby spełniać wymagania klientów, pracownicy sprzedaży muszą poznać i zrozumieć nowe ścieżki zakupowe, a tym samym zbudować silniejsze relacje z klientami.

 

Microsoft Dynamics CRM dostarcza szereg narzędzi oraz rozwiązań automatyzujących proces sprzedażowy. Moduł sprzedaży przeznaczony jest dla użytkowników, którzy zajmują się kontaktem z klientem. Obejmuje on szereg czynności, zmierzających do sfinalizowania zakupu.

Microsoft Dynamics CRM

Funkcjonalności z zakresu modułu sprzedaży

Moduł sprzedażowy w Microsoft Dynamics CRM zawiera szereg zaawansowanych i intuicyjnych rozwiązań, usprawniających proces sprzedażowy. Użytkownicy lub grupy użytkowników, np. zespoły sprzedażowe, mają do dyspozycji następujące typy rekordów:

Potocznie “leady”. W głównej mierze są to „produkty” wytwarzane przez dział marketingu. W zależności od działalności firmy, potencjalnym klientem może być firma/organizacja lub osoba. Przykładem rekordu typu Potencjalny Klient jest więc „Firma Sp. z o.o.”, lub „Anna Kowalska” itp. W tym typie rekordu zawarte są podstawowe informacje, wypełniane w polach, takie jak ulica, miasto, numer telefonu, adres e-mail. Są to informacje kluczowe przy próbie skontaktowania się z daną osobą. Niekoniecznie muszą tam być zawarte dalsze informacje, np. jakie są potrzeby odnośnie produktów, ilość pracowników czy budżet. Wypełnienie takich właśnie pól wymagane jest raczej od Handlowców w dalszym etapie procesu biznesowego w trakcie kwalifikowania Potencjalnego Klienta do Szansy Sprzedaży. Podczas kwalifikacji dochodzi do automatycznej konwersji Potencjalnego klienta do Konta i Kontaktu, czyli do firmy i osoby reprezentującej firmę, na podstawie wcześniej zgromadzonych informacji.

Ten typ rekordu powstaje z Potencjalnego Klienta w przypadku odnotowania przez Handlowca prawdopodobieństwa zakupu produktu. Po dokonaniu kwalifikacji, rolą osoby zajmującej się sprzedażą jest określenie jak największej ilości informacji, dzięki którym będzie możliwa jak najszybsza i jak najskuteczniejsza sprzedaż. Najważniejsze jest określenie potrzeb, aby dopasować idealny produkt dla danego klienta oraz wysłanie wstępnej oferty. Po zakończeniu danych czynności, można przejść do kolejnych i zakończyć etapy poprzez wykonanie działań określonych w procesie biznesowym danej firmy.

Typ rekordu reprezentujący firmy lub organizacje, które mogą zostać objęte szansami sprzedaży lub mogą już być aktualnym klientem. Mogą to być instytucje z którymi współpraca jeszcze nie została nawiązana ale istnieją informacje czym jest zainteresowana lub mogą już być aktualnym klientem.

Są to osoby (np. Anna Kowalska), które mogą być dopisane jako kontakty danej firmy. Każde Konto powinno mieć jeden główny Kontakt i może posiadać wiele dodatkowych Kontaktów.

Microsoft Dynamics CRM

Działania

W Microsoft Dynamics CRM wszyscy użytkownicy korzystają z narzędzi nazwanych działaniami. Działania te przypisywane są przez użytkowników do odpowiednich typów rekordów i tworzą historię komunikacji z danym Kontem lub Kontaktem od początku procesu biznesowego.

 

Przykładowo „Firma Sp. z o.o.”, będąc Potencjalnym Klientem miała przypisane do siebie działania (np. telefon, e-mail, zadanie), przechodząc dalsze procesy, np. Szansa Sprzedaży dopisane zostały kolejne, dzięki temu po dłuższym czasie nawet jeśli obsługuje go inny handlowiec, będzie on miał dostęp do wszelkich informacji i działań z historii kontaktu z daną firmą/osobą.

Usługi

Zadbaj o lojalność swoich klientów

Zapewnienie klientom wyjątkowych doświadczeń powinno być kluczowym elementem strategii firm. Microsoft Dynamics CRM dostarcza rozwiązań, które zapewniają najwyższą jakość obsługi w dowolnym czasie oraz za pośrednictwem dowolnego kanału. Moduł usługowy zawiera wszelkie czynności, dzięki którym jesteśmy w stanie utrzymać klienta na konkurencyjnym rynku. Tylko poprzez szybką eliminację problemów klientów, możemy skłonić ich do dalszej współpracy.

Microsoft Dynamics CRM

Funkcjonalności z zakresu modułu usługowego:

W module Usługi, użytkownik ma stały dostęp do Kont oraz Kontaktów, aby zawsze mieć aktualną wiedzę o historii komunikacji z Klientem. Głównymi typami rekordów, na których pracują pracownicy obsługi klienta, są Sprawy oraz Kalendarz Usług i Kolejki:

To najważniejsze rekordy w module obsługi klienta. Są to zdarzenia, które zgłaszane są przez klientów firmy. Mogą być one tworzone ręcznie przez użytkowników lub pobierane automatycznie z innych systemów. Sprawy rozpatrywane są na podstawie wcześniej określonego procesu i po zatwierdzaniu każdej części całego procesu przechodzi się do kolejnych kroków. Każda sprawa ma swój numer. Po przypisaniu sprawy do danego użytkownika widzi on czas, jaki pozostał mu do spełnienia warunków umowy SLA z danym klientem.

W wygodny i efektywny sposób użytkownik widzi wszystkie usługi świadczone do klientów, w których bierze udział on i/lub jego zespół. Dzięki temu, użytkownik wie jakie usługi są obecnie przeprowadzane a jakie są w planach.

Wszystkie sprawy, które należy wykonać z określonym priorytetem w wygodnej liście z możliwością zmiany widoku w zależności od preferencji użytkownika.

Microsoft Dynamics CRM

Działania

Tak samo jak w przypadku sprzedaży, do dyspozycji użytkowników modułu usługowego są działania, dzięki którym zapisują swoje aktywności do historii komunikacji. Dzięki temu, w każdej chwili mają dostęp do danych i żadna sprawa ich nie zaskoczy.

Marketing

Wielokanałowy marketing

Microsoft Dynamics CRM zapewnia szerokie wsparcie z zakresu zarządzania różnymi aspektami strategii marketingowej, począwszy od planowania, realizacji, poprzez analitykę wszystkich kanałów – od cyfrowego, społecznościowego po tradycyjny. Dodatkowo, CRM dostarcza rozwiązania, pozwalające na szczegółową analitykę przebytych kampanii marketingowych, oceniając ich trafność oraz skuteczność.

Microsoft Dynamics CRM

Funkcjonalności z zakresu modułu marketingowego

Celem modułu marketingowego jest tworzenie jak największej ilości potencjalnych klientów, na których pracować będą pracownicy sprzedaży i obsługi klienta. Moduł zawiera narzędzia i procesy wspomagające tworzenie i prowadzenie kampanii marketingowych. Dział marketingu ma stały dostęp do rekordów typu Potencjalni Klienci, Konta oraz Kontakty. Każdy potencjalny klient, firma lub kontakt może być przypisany do danej Listy Marketingowej. Głównymi rekordami, nad którymi pracują marketingowcy są Kampanie Marketingowe i właśnie Listy Marketingowe.

Są to zbiory Potencjalnych Klientów i/lub Kont i/lub Kontaktów. Wszystkie rekordy, zawarte w jednej liście marketingowej, mają ze sobą coś wspólnego. Przykładowo, tworząc listę marketingową firm, które mają siedzibę w Poznaniu, możemy określić, że wszystkie Konta z poznańskimi adresami siedzib automatycznie znajdą się na niej znajdą. Tak samo lista marketingowa może tyczyć się tylko tych klientów, którzy zakupili u nas taki i taki produkt. Listy mogą być dynamiczne lub statyczne. Dynamiczne oznaczają automatyczne dodawanie się nowych klientów zawierających wspólną informacje. Natomiast  statyczne to takie, które zostały utworzone ręcznie na podstawie określonych kryteriów i mogą być modyfikowane w dowolnym momencie przez użytkownika.

Tworzone w celu usystematyzowania wszelkich działań marketingowych. Tworzymy kampanie, określamy jej typ, okres działania, przypisujemy do niej budżet. Następnie należy określić jakie działania należy wykonać w danej kampanii. Do każdej kampanii trzeba dołączyć określonych odbiorców docelowych, czyli listę marketingową lub poszczególne konta i kontakty, bądź potencjalnych klientów.

Proces biznesowy w Microsoft Dynamics CRM

1. Proces sprzedaży

  • Potencjalny klient

    Bazę potencjalnych klientów tworzymy poprzez import bazy danych lub ręczne wprowadzanie rekordów. Po wstępnej weryfikacji poprawności danych następuje kwalifikacja lead’a do Szansy Sprzedaży.

  • Potrzeby klienta

    Określenie i zdefiniowanie potrzeb klienta i informacji potrzebnych do przygotowania wstępnej oferty.

  • Oferta

    Wysłanie wstępnej oferty bazującej na zebranych informacjach oraz negocjacje prowadzące do przygotowania finalnej propozycji.

  • Zamówienie

    Wysłanie zamówienia do realizacji z wykorzystaniem integracji z systemem księgowego np. Dynamics NAV

  • Faktura

    Wystawione w systemie księgowym faktury są synchronizowane z systemem CRM

2. Proces obsługi klienta

  • Zgłoszenie

    Przyjęcie zgłoszenia przez dział obsługi oraz kwalifikacja do sprawy i nadanie numeru.

  • Sprawa

    Dokładne rozpoznanie problemu i poszukiwanie rozwiązania przez opiekuna. Informowanie klienta postępach.

  • Zakończenie

    Rozwiązanie sprawy w czasie określonym w warunkach umowy SLA.

3. Działania marketingowe

  • TWORZENIE KAMPANII MARKETINGOWEJ

    Zdefiniowanie parametrów kampanii w tym rejestracja kosztów oraz harmonogramu działań.

  • TWORZENIE LIST MARKETINGOWYCH

    Przygotowanie zestawienia leadów lub klientów na podstawie zdefiniowanych kryteriów w celu określenia grupy docelowej dla kampanii.

  • GENEROWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH KAMPANII

    Wygenerowanie określonych działań np. kampanii telemarketingowej do konkretnej listy marketingowej.

  • MONITOROWANIE EFEKTYWNOŚCI

    Automatyczne tworzenie działań dla opiekunów klienta np. rozmowa telefoniczna, dzięki czemu możliwa jest weryfikacja efektywności.

Microsoft Dynamics CRM Online

Oprogramowanie CRM w chmurze

Microsoft Dynamics CRM Online to oparty na chmurze obliczeniowej system CRM dostarczany przez Microsoft w modelu subskrypcyjnym. Zarządzany jest poprzez platformę na koncie Office 365 (przy czym nie potrzeba aktywnej licencji Office 365). Każdy nazwany użytkownik musi posiadać aktywną licencję (tzw. User Subscription License USL). Nie potrzeba żadnych licencji serwerowych. Każda subskrypcja zawiera 5 GB miejsca. Można ją zwiększyć dokupując dodatkową przestrzeń. Możliwe jest dodanie addonów (np. Microsoft Social Engagement). Żeby uruchomić CRM Online nie potrzeba żadnej instalacji – wszystko obsługiwane jest poprzez przeglądarkę internetową (IE, Chrome, Safari, Mozilla).

Microsoft Dynamics CRM for Outlook

Add on do stacjonarnego Outlooka na komputery PC/Mac

Microsoft Dynamics CRM for phones express

Smartfony Android/Windows/iOS (dla CRM 2013/2015)

Microsoft Dynamics CRM for phones

Smartfony Android/Windows/iOS

Microsoft Dynamics CRM for tablets

Tablety Android/Windows/iOS

Korzyści

Bardziej efektywna sprzedaż

Microsoft Dynamics CRM jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych działów sprzedaży. Posiada szereg rozwiązań, pozwalających skutecznie podnieść poziom sprzedaży:

  • Mobilna sprzedaż
  • Zarządzanie relacjami z klientami
  • Szczegółowe analizy informacji zaczerpniętych z serwisów społecznościowych
  • Wsparcie sprzedaży
  • Analityka sprzedaży

Wyższy poziom obsługi klienta

Klienci oczekują wysokiego poziomu obsługi z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, wykorzystując rozwiązania mobilne oraz social media.

  • Wielokanałowa obsługa klienta
  • Unified Service Desk
  • Zarządzanie relacjami biznesowymi
  • Baza wiedzy
  • Obsługa za pośrednictwem kanałów social media

Skuteczniejsze kampanie marketingowe

Microsoft Dynamics CRM zapewnia prowadzenie efektywnych działań marketingowych, które wpływają na poziom zadowolenia klienta oraz na wzrost sprzedaży.

  • Sprawne zarządzanie kampaniami
  • Zarządzanie grupą potencjalnych klientów
  • Zarządzanie zasobami marketingowymi
  • Marketing w sieciach społecznościowych
  • Analityka działań marketingowych

Social media jako miejsce kontaktu z klientem

Obecność klientów w sieci społecznościowym jest faktem. Jeśli chcemy działać efektywnie, musimy uczestniczyć w ich życiu, oferować rozwiązania w każdym momencie i miejscu, w którym tego potrzebują.

  • Obsługa klienta za pośrednictwem kanałów social media
  • Microsoft Social Engagement
  • Analityka InsideView
  • Yammer