HR & Payroll Manager – aplikacja dla Microsoft Dynamics 365 Business Central

Obsługa kadr i płac w systemie ERP

Poznaj aplikację HR & Payroll Manager

HR & Payroll Manager to aplikacja kadrowo-płacowa, która stanowi rozszerzenie funkcjonalności dla systemów ERP, w tym Microsoft Dynamics 365 Business Central, w zakresie zarządzania personelem i rachuby płac.

 

Umożliwia między innymi tworzenie kadrowej bazy danych, generowanie licznych dokumentów, prowadzenie ewidencji czasu pracy i absencji, wyliczanie wynagrodzeń i zasiłków, a także księgowanie list płac według definiowalnych kryteriów. Aplikacja HR & Payroll Manager wcześniej nosiła nazwę Kadry i Płace.

Dlaczego warto wybrać HR & Payroll Manager?

Zgodna z aktualnymi przepisami polskiego prawa oraz kodeksu pracy

Otwarta na integracje z różnymi systemami klasy ERP, w tym Microsoft Dynamics 365 Business Central

Stworzona dla średnich i dużych firm ze wszystkich branż

Posiada pełną funkcjonalność obsługi zatrudnienia w oparciu o umowy tymczasowe wraz z modułem fakturowania Pracodawców-Użytkowników, dzięki czemu z sukcesem może być wdrażana również w agencjach pracy tymczasowej

Wdrażana jedynie przez certyfikowanych partnerów HR & Payroll Manager

W pełni zintegrowana z programem Płatnik

Zapewnia rozbudowane możliwości raportowania

kadry i płace

Pobierz e-book

HR & Payroll Manager

 

Obsługa kadr i płac w systemie ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central

Poznaj funkcjonalności HR & Payroll Manager

Interfejs użytkownika

    • Przyjazny interfejs bazujący na środowisku Microsoft Windows i Office
    • Widok główny dostosowany do roli użytkownika (stanowiska pracownika)
    • Kafelki informujące o ilości zadań do wykonania
    • Przechodzenie pomiędzy otwartymi oknami jak w przeglądarce
    • Możliwość indywidualnego dostosowania wstążki według potrzeb użytkownika
    • Możliwość utworzenia własnego podmenu w oknie nawigacji w celu przechowywania danych, istotnych dla danego użytkownika
    • Elastyczne dostosowanie widoków tabel z danymi – dodawanie, usuwanie, zmiana miejsc kolumn

Ułatwienia w systemie ERP

    • Szybkie i precyzyjne filtrowanie danych za pomocą filtrów podstawowych i zaawansowanych
    • Integracja z Microsoft Office
    • Eksport widoków danych do plików Excel i Word
    • Możliwość zapisywania własnoręcznie skomponowanych widoków z danymi w oknie nawigacji
    • Możliwość segregowania danych po wielu kolumnach
    • Zastosowanie skrótów klawiszowych dla wszystkich akcji
    • Szybkie wprowadzanie dat dzięki dostępnym skrótom

Kartoteka pracownik

    • Zawiera szczegółowe informacje o zatrudnionej osobie, które są podzielone tematycznie w zakładkach oraz rozwijalnych menu, pozwalających na szybki i łatwy dostęp
    • Przechowywanie informacji takich jak osobowe i adresowe, limity urlopów, konta bankowe pracownika, dane o rodzinie, fotografia, ewidencja czasu pracy i absencji, historia zatrudnienia (także w poprzednich miejscach pracy), odbyte kursy, przyznane nagrody i kary oraz badania okresowe
    • Kontrola poprawności wprowadzenia numeru PESEL, NIP i numeru rachunku bankowego
    • Możliwość drukowania niektórych dokumentów i raportów oraz przegląd list płac pracownika bezpośrednio z poziomu kartoteki
    • Niezależnie od rodzaju umowy lub ponownego podjęcia pracy kartoteka osobowa wprowadzana jest tylko raz
    • Możliwość zdefiniowania konta bankowego innego właściciela
    • Obsługa autowypłaty, która daje możliwość podejmowania wynagrodzenia w dowolnym oddziale banku PEKAO S.A.. Ten sposób przekazania pieniędzy zastępuje kasę gotówkową i sprawdza się w przypadku rozproszonych oddziałów firmy
    • Kontrola nad ponownym wprowadzeniem tego samego pracownika
    • Automatyczne uzupełnienie daty urodzenia i płci na podstawie nr PESEL
    • Możliwość definiowania szablonów kartoteki pracownika.
    • Kontrola i możliwość zdefiniowana pól obowiązkowych do uzupełnienia dla danego szablonu kartoteki
    • Inteligentne wypełnianie pól adresowych
    • Podsumowanie danych urlopowych oraz kadrowych pracownika z szybkim dostępem do informacji
    • Możliwość dodawania komentarzy, zapisów, przypomnień
    • Załączenie dokumentów do kartoteki pracownika

Uprawnienia do odczytu i wglądu do danych pracowników

    • Możliwość definiowania oddziałów stanowiących grupę dostępu do danych pracownika
    • Możliwość definiowania dostępu do określonych oddziałów użytkownikom pracującym w systemie HR & Payroll Manager

Umowy z pracownikami, umowy cywilnoprawne

    • Funkcjonalność pól obowiązkowych w kartotece umowy uniemożliwia jej zatwierdzenie bez uzupełnienia danych w tych polach
    • Możliwość podpięcia dowolnego szablonu wydruku umowy. W zależności o uprawnień danego użytkownika systemu wydruk umowy może być edytowalny lub nie
    • Możliwość łączenia zatrudnienia z urlopem rodzicielskim
    • Zbiorcza zmiana stawki umowy oraz etatu
    • Zbiorcza zmiana stanowiska pracy
    • Zbiorcze przedłużanie umów
    • Zbiorcze zakańczanie umów
    • Zbiorczy wydruk świadectwa pracy
    • Automatyczne wyliczanie wymiaru urlopu wypoczynkowego na podstawie wprowadzonych informacji o ukończonych szkołach i stażu pracy
    • Automatyczne kalkulowanie ekwiwalentu urlopu przy zakańczaniu umowy

Deklaracje zgłoszeniowe

    • Automatyczne generowanie deklaracji zgłoszeniowych
    • Automatyczne generowanie deklaracji zgłoszeniowych członków rodzin
    • Automatyczne generowanie deklaracji korygujących
    • Automatyczne generowanie deklaracji wyrejestrowujących w trakcie zakańczania umów z pracownikiem
    • Automatyczna obsługa zgłoszeń do ZUS przypadków, gdy w trakcie jednej umowy występują różne zdarzenia wpływające na sposób ubezpieczenia (emerytura, renta, stopień niepełnosprawności, okresy studiów)
    • Automatyczne generowanie deklaracji korygujących – w przypadku niechronologicznego wprowadzania danych źródłowych lub zatwierdzania umów

Planowanie i ewidencja czasu pracy

    • Możliwość definiowania dowolnej liczby okresów rozliczeniowych
    • Możliwość definiowania dowolnej liczby kalendarzy, będących szablonem do generowania harmonogramów pracy
    • Automatyczne generowanie harmonogramów czasu pracy na podstawie wskazanego kalendarza w momencie zatwierdzania umowy
    • Możliwość importu z pliku Excel zmian w harmonogramach już utworzonych
    • Możliwość pełnej ewidencji czasu pracy z użyciem czytników
    • Możliwość ręcznej ewidencji czasu pracy z uwzględnieniem kontroli w ramach okresu rozliczeniowego. Ewidencja odbywa się z poziomu karty pracy, gdzie oprócz czasu pracy możliwa jest ewidencja dodatków i premii

Kalkulacja limitu urlopu pracowników

    • Urlop wypoczynkowy – automatyczna kalkulacja z uwzględnieniem etatu, okresu zatrudnienia, nakładających się ukończonych szkół z pracą
    • Urlop opiekuńczy art. 188KP – automatyczna kalkulacja z możliwością wskazania rozliczenia wg dni lub godzin
    • Urlop dodatkowy – automatyczna kalkulacja z uwzględnieniem stopnia niepełnosprawności i okresu trwania zatrudnienia

Ewidencja nieobecności

    • Import e-ZLA
    • Ewidencja zwolnień lekarskich, polegająca na wprowadzeniu danych z dokumentu ZLA, a następnie na zatwierdzeniu zwolnienia czego efektem jest automatyczne utworzenie poprawnych rodzajów nieobecności
    • Możliwość ograniczenia ewidencji wybranych nieobecności w zależności od uprawnień
    • Możliwość korygowania nieobecności – np. zamiana zasiłku 80% na 100% z automatyczną obsługą na liście płac
    • Możliwość anulowania nieobecności – np. błędnie wprowadzona nieobecność z automatyczną obsługą na liście płac

Ewidencja potrąceń komorniczych

    • Obsługa potrąceń alimentacyjnych, komorniczych, administracyjnych wraz z zachowaniem wszystkich zasad naliczania z uwzględnieniem kwoty wolnej, również w przypadku wielu wypłat w jednym miesiącu
    • Obsługa zbiegu i wstrzymania potrąceń
    • Możliwość nadawania priorytetów potrąceniom (automatyczne wstrzymywanie do momentu spłaty długu z wyższym priorytetem)
    • Zbiorcze wprowadzanie potrąceń grupowych za pomocą zaimportowanego pliku z danymi
    • Możliwość utworzenia komornika z wieloma kontami bankowym
    • Badanie i kontrola zajęć komorniczych oraz monitorowanie wysokości potrąceń

Ewidencja dodatków

    • Możliwość zbiorczego importu dodatków i premii z pliku Excel
    • Możliwość automatycznego wygenerowania określonej premii dodatku na podstawie zdefiniowanych filtrów
    • Zbiorcze wprowadzanie dodatków za pomocą dziennika dodatków

Ewidencja potrąceń grupowych

    • Możliwość ewidencji potrąceń grupowych dla określonej grupy pracowników
    • Możliwość wskazania indywidualnej kwoty potrącenia pomimo wskazanej na kartotece potrącenia
    • Możliwość importu pracowników do potrącenia z pliku Excel

Ewidencja rachunków do umów cywilnoprawnych

    • Możliwość wprowadzania rachunków na stałą kwotę, stawkę za godzinę, stawkę za dzień
    • Możliwość automatycznego utworzenia rachunków w zakresie dat umowy cywilnoprawnej w momencie jej zatwierdzenia
    • Kontrola minimalnej stawki godzinowej dla rachunku

Dziennik

    • Wygodny interfejs do zbiorczego wprowadzania różnego rodzaju danych płacowych
    • Możliwy dostęp do dzienników także dla użytkowników Microsoft Dynamics NAV nieuprawnionych do odczytywania danych kadrowych i płacowych
    • Dzienniki cykliczne pozwalają łatwo wprowadzać powtarzające się periodycznie zestawy danych
    • Wysoki stopień parametryzacji – możliwość dostosowania funkcjonalności do potrzeb użytkownika

Naliczanie list płac

    • Możliwość definiowania jednej listy głównej za dany okres i dowolnej liczby list dodatkowych
    • Automatyczne dodawanie pracowników na listę płac
    • Możliwość naliczenia wynagrodzenia w walucie obcej
    • Jedna lista płac obsługująca stawki miesięczne, godzinowe, akordowe
    • Wynagrodzenie zasadnicze – możliwość odłożenia informacji ze szczegółami wyliczenia wynagrodzenia zasadniczego
    • Możliwość ręcznego wymuszenia wyliczeń danych składników
    • Możliwość częściowego zamknięcia listy płac
    • Obliczenie wynagrodzeń za czas choroby i urlopu
    • Waloryzacja świadczenia rehabilitacyjnego
    • Podgląd składników płacowych i ich wartości wchodzących do podstawy urlopu wypoczynkowego i zasiłku
    • Kwoty do podstaw urlopowych – możliwość odłożenia informacji ze szczegółami wyliczenia składników, jakie będą brały udział w wyliczeniu średniej do urlopu w przypadku wystąpienia nieobecności urlopowej
    • Kwoty do podstaw ekwiwalentu – możliwość odłożenia informacji ze szczegółami wyliczenia składników, jakie będą brały udział w wyliczeniu średniej do ekwiwalentu w przypadku wypłaty ekwiwalentu
    • Naliczanie kwoty podstawy wynagrodzenia/zasiłku chorobowego:
      • Możliwość prześledzenia wyliczonej kwoty podstawy z dokładnością do składnika listy płac, z którego kalkulowana jest średnia chorobowa
      • Automatyczna kalkulacja zmiany nieobecności zasiłkowej na inną lub innej nieobecności na zasiłkową z poprzednich miesięcy
    • Naliczanie kwoty podstawy wynagrodzenia za urlop:
      • Możliwość prześledzenia wyliczonej kwoty podstawy z dokładnością do składnika listy płac, z którego kalkulowana jest średnia urlopowa
      • Zamiany urlopu na inną nieobecność lub innej nieobecności na urlop z poprzednich miesięcy
    • Naliczanie kwoty podstawy ekwiwalentu:
      • Możliwość prześledzenia wyliczonej kwoty ekwiwalentu z dokładnością do składnika listy płac, z którego kalkulowany jest ekwiwalent
      • Możliwość wypłaty ekwiwalentu na liście dodatkowej w terminie późniejszym
    • Kontrola limitu podstawy składek emerytalno-rentowych
    • Kontrola przekroczenia progów podatkowych
    • Kontrola potrąceń komorniczych oraz komunikat o zakończeniu potrącenia
    • Automatyczne generowania zapisów przelewów po zamknięciu listy płac
    • Możliwość modyfikacji szablonów wydruku listy płac i odcinków wypłaty
    • Wyliczenie dopłaty do najniższego wynagrodzenia:
      • Automatyczne wyliczenie kwoty najniższego wynagrodzenia z uwzględnieniem etatu pracownika
    • Wyliczenie kwoty potrąceń komorniczych, alimentacyjnych:
      • Automatyczne wyliczenie kwoty zajęcia alimentacyjnego, komorniczego z uwzględnieniem kwoty wolnej od zajęcia oraz limitu zajęcia zajęć
    • Wyliczenie kwoty potrąceń dobrowolnych:
      • Automatyczne wyliczenie kwoty potrąceń indywidulanych z uwzględnieniem kwoty wolnej od potrąceń

Tworzenie przelewów

    • Automatyczne tworzenie plików poleceń przelewów dla pracowników z tytułem wynagrodzenia
    • Automatyczne tworzenie plików poleceń przelewów dla komorników z dokładnością do numeru sprawy lub zbiorczo, zależnie od preferencji odbiorcy przelewu
    • Automatyczne tworzenie plików poleceń przelewów dla innych beneficjentów np. Polisa PZU

Wydruk paska wynagrodzeń

    • Możliwość wydruku paska wynagrodzeń, na którym umieszczony jest skan podpisu użytkownika drukującego
    • Możliwość wydruku paska wynagrodzeń, na którym umieszczony jest adres pracownika, który po złożeniu kartki dopasowany jest do okienka koperty

Księgowanie list płac

    • Możliwość zdefiniowania powiązania składników wzorca list płac z kontami księgi głównej lub kontami dostawców/odbiorców
    • Księgowanie list płac na konta księgi głównej bezpośrednio lub poprzez dziennik główny systemu ERP
    • Możliwe definiowanie księgowań, np.:
      • alokacje kosztów według wymiarów księgowych
      • alokacje kosztów według wymiarów pochodzących z ewidencji czasu pracy
    • Księgowanie próbne z raportem kontrolnym
    • Automatyczne sprawdzanie przed utworzeniem dekretów księgowych poprawności salda konta rozrachunków z pracownikami
    • Możliwość dowolnej definicji wymiarów księgowych wg jakich ma być rozksięgowana lista płac

Deklaracje PIT

    • Dostęp do aktualnych deklaracji PIT: PIT11, PIT4R, PIT8AR,
    • Automatyczne generowanie deklaracji wraz zapisaniem pełnej treści deklaracji
    • Możliwość wydruku PIT ze obrazem podpisu pracownika sporządzającego
    • Możliwość wydruku PIT z adresem pracownika, który po złożeniu kartki pasuje do okienka adresowego na kopercie
    • Eksport deklaracji PIT do plików XML zgodnych ze schematem zdefiniowanym przez Ministerstwo Finansów
    • Przechowywanie dowolnej liczby historycznych wersji deklaracji PIT

Listy korygujące

    • Możliwość tworzenia korekt zaksięgowanych list płac (listy, które zostały tylko zamknięte można otworzyć)
    • Korygowanie całej listy płac bądź wypłat wybranych pracowników

Deklaracje rozliczeniowe

    • Automatyczna obsługa deklaracji rozliczeniowych z możliwością podglądu kwot deklaracji z dokładnością do składek pracownika
    • Raport kontrolny porównujący kwoty deklaracji z kwotami z listy płac

Rezerwa urlopowa

    • Automatyczne tworzenie zapisów rezerwy urlopowej z dokładnością do pracownika
    • Podgląd kwot stanowiących wyliczoną wartość rezerwy urlopowej z dokładnością do pracownika
    • Możliwość utworzenia polecenia księgowania z zapisów rezerwy urlopowej

Lista techniczna

    • Możliwość utworzenia tzw. technicznej listy płac na potrzeby ustalenia kwoty, jaką pracownik powinien zwrócić w przypadku zbyt wysokiego naliczenia na liście
    • Po ustaleniu kwoty i zwrotu przez pracownika można dokonać korekty listy

Pracownicze Plany Kapitałowe

    • Automatyczna rejestracja wybranej grupy pracowniczej do PPK
    • Zapis ręczny pracowników do PPK zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz ewidencja rezygnacji z udziału w PPK
    • Automatyczne naliczanie wpłat do PPK na liście płac
    • Utworzenie i wysyłka deklaracji przekazywanych do instytucji finansowej
    • Rozliczenie i rejestr wpłat do PPK
    • Obsługa zwrotów wpłat niesłusznie wpłaconych do PPK

Pożyczki

    • Obsługa kas zapomogowo pożyczkowych oraz członków kas pożyczkowych
    • Ewidencjonowanie pożyczek i ich naliczanie na liście płac

Historia zmian

    • Historia wprowadzania oraz zmian danych modułu umożliwiająca odtworzenie pomyłkowo zmienionych lub wykasowanych informacji
    • Podgląd historii na ekranie lub za pomocą raportu

Raportowanie

    • GUS Z05
    • GUS Z06
    • Z3
    • RP7
    • CIT-ST
    • DG1
    • ZUS KOA
    • RMUA
    • PFRON
    • PIT
    • Kartoteka wynagrodzeń
    • Kartoteka zasiłkowa
    • Lista płac
    • Odcinki wypłaty
    • Ewidencja czasu pracy
    • Zestawienie urlopów
    • Zestawienia danych kadrowych
    • Zestawienia z list płac
    • Stan zatrudnienia
    • Zatrudnienie przeciętne
    • Zaświadczenia o zarobkach
    • Zaświadczenie o zatrudnieniu
    • Skierowanie na badania

Dowiedz się więcej o możliwościach aplikacji HR & Payroll Manager

Korzyści z wdrożenia aplikacji do obsługi kadr i płac

Kompleksowe zarządzanie procesem naliczania i kontroli różnych form wynagrodzenia pracowników w oparciu o aktualne regulacje prawne (w tym związane z systemem ubezpieczeń społecznych, systemem podatkowym oraz Narodowym Funduszem Zdrowia).

Możliwość definiowania dowolnych składników wynagrodzenia wraz z algorytmami ich wyliczania dla poszczególnych grup pracowników lub pojedynczych osób.

Możliwość prowadzenia szczegółowej ewidencji czasu pracy oraz wyliczenia wynagrodzeń na jej podstawie.

Pełna integracja z Księgą Główną obejmująca możliwość właściwego dla Microsoft Dynamics 365 Business Central księgowania z wykorzystaniem tzw. wymiarów; definiowalność schematów księgowania.

W pełni zautomatyzowane przekazywanie danych – deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych do programu Płatnik. Drukowanie deklaracji PIT2, PIT4R, PIT11, PIT40, PIT8AR i PIT8C. Możliwość zdefiniowania na zamówienie dowolnych formularzy tego typu, np. inne PITy, IFT i RP7.

Możliwość tworzenia przelewów w formie elektronicznej.

Definiowalna kontrola dostępu, w tym dostępu do informacji o wynagrodzeniu.

Rejestrowanie działań operatorów (historia zmian).

Zwiększ efektywność pracy w swojej firmie dzięki HR & Payroll Manager

Wszystkie dane pracownika są zgromadzone w jednym miejscu – w bazie danych, co w konsekwencji oznacza brak konieczności odszukiwania dokumentów źródłowych. Możliwe jest rozszerzenia kartoteki zgodnie z zapotrzebowaniem użytkownika.

Automatyzacja obliczeń składników wynagrodzenia i zasiłków.

Wprowadzanie danych przez dzienniki. Mogą z nich również korzystać użytkownicy Dynamics 365 Business Central nie mający dostępu do danych kadrowych i płacowych. Dzienniki powtarzalne ułatwiają periodyczne wprowadzanie danych.

Sparametryzowane raporty.

Wyszukiwanie i filtrowanie danych według dowolnych kryteriów, zarówno na przeglądach ekranowych, jak i podczas tworzenia raportów.

Możliwość przenoszenia danych do arkusza Microsoft Excel.

Rozwiązanie jest w pełni zintegrowane z systemem Dynamics 365 Business Central.

Microsoft AppSource

Aplikacja HR & Payroll Manager
jest dostępna na Microsoft AppSource

HR & Payroll Manager to rozwiązanie dostarczane przez IT.integro, kluczowego Partnera Microsoft w Polsce. Aplikacja biznesowa jest w pełni kompatybilna z systemem ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central.