W ostatnich latach obserwuje się dynamicznie rosnącą konkurencję na rynku sieci handlowych i sprzedaży detalicznej. Wielu detalistów obawia się spadku sprzedaży i utraty klientów wynikających z coraz większej popularności zjawiska showroomingu. Klienci coraz częściej oglądają i testują produkty w sklepie tradycyjnym z zamiarem nabycia ich w sklepie internetowym. W przewodniku znajdą Państwo między innymi:
Wśród najczęstszych strategii, które wykorzystywane są przez przedsiębiorców znajdują się m.in. personalizacja, model zakupów kliknij i odbierz, integracja z social media czy cyfryzacja procesów sprzedażowych.
Aby przyciągnąć szerokie grono lojalnych klientów, niezbędne będzie opracowanie koncepcji marki, która jest nie tylko atrakcyjna i oryginalna, ale przede wszystkim charakteryzuje się spójnością działań we wszystkich obszarach działalności.
Przed branżą hotelarsko-gastronomiczna, usługową i handlem detalicznym stoją rozmaite wyzwania. Jeśli zarządzanie firmą łączącą kilka obszarów działalności ma przebiegać sprawnie, niezbędne będą znajomość specyfiki poszczególnych branż oraz gotowość do zmierzenia się z trudnościami mogącymi się pojawiać w każdej z nich.
Kiedy klienci poznają i pokochają Twoją markę za świetną obsługę, wysoką jakość świadczonych usług oraz znakomitą organizację, warto pomyśleć o nagrodzeniu ich lojalności i zachęcić do tego, aby wrócili po więcej. Jak to zrobić?
Nieważne jak świetny jest produkt, który sprzedajesz oraz poziom obsługi, który gwarantujesz swoim odbiorcom. Z całą pewnością, znajdzie się grupa klientów niezainteresowanych Twoją ofertą, która nie zdecydowała się do tej pory na odwiedzenie Twojego sklepu.
Trendy w retail szybko się zmieniają. Podobnie jak rynek i oczekiwania klientów.
Aby przetrwać ewolucję, zapewniając firmie wysoką sprzedaż oraz zadowolenie klientów należy sprostać stawianym wyzwaniom.
W Przewodniku opisaliśmy 5 kluczowych wyzwań, stojących przed detalistami we współczesnym świecie.
Wybór systemu zarządzania sklepami i siecią handlową to złożony proces, który przekłada się bezpośrednio na powodzenie działań firmy w ciągu 6-10 lat.
Wpływ mają na to koszty wdrożenia, utrzymania oraz aktualizacji podstawowej wersji rozwiązania.
W poradniku przedstawiamy 7 częstych błędów popełnianych podczas wyboru systemu do zarządzania sprzedażą.
Oprogramowanie LS Retail jest kompletnym rozwiązaniem typu „all-in-one”, pozwalającym na efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem. Jest ono w pełni zintegrowane z systemami ERP jak Microsoft Dynamics NAV. Oprogramowanie LS Retail powstało z myślą o sklepach i sieciach detalicznych, hotelach, restauracjach oraz stacjach paliw. Jego celem jest optymalizacja procesów handlowych i biznesowych, podniesienie poziomu przychodów oraz satysfakcji klientów.