microsoft

Zmiana wizerunku produktów Microsoft

Niedawno, firma Microsoft ogłosiła zmiany w swojej strategii brandingowej. Identyfikacja wizualna ma być zgodna z nowym podejściem Microsoft do swoich produktów. Ma budować obraz rozwiązań spójnych, a zarazem komplementarnych.

Wizerunek zostały zaprojektowany w myśl nowej idei, jaką ogłosił CEO Microsoft – Satya Nadella. Koncepcja „One Microsoft” (pol. „Jeden Microsoft”) dotyczy zmiany percepcji marek należących do koncernu. Dyrektor generalny Microsoft argumentuje nowy wizerunek, zmianą strategii dotyczącej produktów. Chce, aby użytkownicy otrzymywali komunikat, że wszystkie rozwiązania oferowane przez firmę są spójne i ze sobą kompatybilne. Tym samym zachęca do łączenia poszczególnych rozwiązań, dzięki czemu użytkownicy będą mogli korzystać z jeszcze bardziej wydajnych i efektywnych rozwiązań. Dotychczasowy, odmienny wizerunek zaprzecza idei „One Microsoft”.

change-1

 

Koniec żagli w Microsoft Dynamics

Zmiana wizerunku objęła także produkty z rodziny Dynamics, wśród których znajduje się Microsoft Dynamics NAV. Dotychczasowe logo zostało zunifikowane i straciło trzy, charakterystyczne żagle. Nowe logotypy zostały umieszczone w granatowym kwadracie, a nazwy poszczególnych rozwiązań zostały umieszczone w lewym, górnym rogu.

news-zmiana-wizerunku-microsoft-2

 

Nowa strategia obejmuje także zmiany ikon Dynamics dla aplikacji

news-zmiana-wizerunku-microsoft-3

 

Zmiana na lepsze?

Rebranding, jaki wprowadza Microsoft to nie tylko zmiana logo. To cała strategia, która wynika ze zmieniającego się rynku i nowych trendów. CEO Satya Nadella doskonale zdaje sobie sprawę, że zmiana podejścia do produktów jest nieunikniona i promowanie ich komplementarności jest kluczem do sukcesu.

Microsoft, dzięki nowej strategii, ma na celu umocnienie pozycji i walkę o nowych klientów. Zmiana wizerunku pozwoli firmie odpowiednio pozycjonować swoje rozwiązania, przedstawić ich charakter, którym emanuje nowy wizerunek.

Dodatkowo nowa strategia produktowa i brandingowa Microsoft jest sygnałem, że firma rozwija się. Zmienia się dla swoich klientów i wyznacza nowe, jakże ambitne cele.