Dynamics NAV 2018

Wykorzystanie koncepcji SMAC w firmach produkcyjnych

Zwinność oraz umiejętność szybkiego reagowania odgrywają coraz ważniejszą rolę w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Posiadając wiarygodne dane oraz narzędzia bazujące na uczeniu maszynowym, przedsiębiorcy mogą lepiej analizować i porównywać wyniki oczekiwane z rzeczywistymi, jednocześnie optymalizując swoje działania.

Koncepcja SMAC: Social, Mobile, Analitycs, Cloud

SMAC jest koncepcją korzystającą z możliwości społecznych interakcji, mobilności, danych analitycznych oraz chmury obliczeniowej. Pozwala ona uprościć proces obsługi klienta oraz podnosi wydajność w firmach produkcyjnych.

Prawidłowe wykorzystanie innowacji, na których bazuje koncepcja SMAC, nie tylko poprawia działania organizacji, ale także przygotowuje zespół produkcyjny do przyszłych trendów produkcyjnych.

Media społecznościowe a planowanie produkcji

Media społecznościowe otworzyły przed producentami nowe, innowacyjne możliwości. Perspektywy, których nie znali. Kanały social media zapewniają firmom nowe sposoby dotarcia do klientów i interakcji z nimi.

Pozwalają na wymianę informacji, dzięki którym można ulepszyć produkty, usprawnić usługi, realizację zleceń i obsługę klienta. Zasoby informacyjne, dostępne na takich portalach jak Facebook, są punktem wyjścia do wdrażania nowości. Miejscem, w którym wspólne pomysły przeobrażają się w innowacje i usprawnienia.

Współcześnie, kontakt z klientami nie ogranicza się do spotkań, rozmów telefonicznych czy wysyłania wiadomości e-mail. Użytkownicy produktów coraz chętniej kontaktują się poprzez kanały społecznościowe, publikując swoje opinie na profilach producentów, ich stronach internetowych, blogach, a także poprzez wiadomości tekstowe i błyskawiczne. Spotkania fizyczne zastępowane są komunikacją wirtualną.

Producenci mogą rozważyć wykorzystanie platform społecznościowych w celu zebrania opinii od swoich klientów. Dzięki temu mogą polepszyć jakość swoich produktów oraz zaspokajać potrzeby konsumentów lub wykreować nowe produkty. Ważne jest, aby kontaktować się z klientami tam, gdzie są – czyli online.

Mobilność w halach produkcyjnych

Aspekt mobilności SMAC dostrzegalny jest coraz wyraźniej w działalności każdej firmy. Większość pracowników synchronizuje swoje tablety i smartfony z siecią swojego miejsca pracy. Daje to użytkownikom większe możliwości, pozwalając podnieść wydajność i ograniczyć zaangażowania działów IT.

Także korzystanie z technologii mobilnych bezpośrednio na halach produkcyjnych przynosi wiele korzyści. Zapewnia użytkownikom pełen wgląd w proces produkcyjny, co pozwala zaoszczędzić czas oraz na bieżąco reagować na pojawiające się problemy.

Precyzyjna analityka biznesowa

Koncepcja SMAC bazuje na precyzyjnej analityce, która dostarcza dane o efektywności w całym procesie produkcyjnym, począwszy od zakupu surowców, aż po wysyłkę produktów do klienta.

Narzędzia analityczne bazują na wielu źródłach danych, pozyskiwanych zarówno z wewnątrz, jak i z zewnątrz firmy. Pozwalają one zdobyć i przeanalizować informacje o tym, jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem odbiorców. Tego typu dane mają kluczowe znaczenie dla rozwoju produktów, poprzez wskazanie ich dobrych oraz słabych stron.

Produkcja w chmurze

Elementem koncepcji SMAC jest także chmura obliczeniowa, która zapewnia producentom dostęp do nieograniczonych zasobów.

Chmura jest najpopularniejszym trendem ostatnich lat. Zdaniem ekspertów, niedługo będzie wykorzystywana przez większość organizacji na świecie. Jest to tendencja, od której nie ma odwrotu. Zwłaszcza że przynosi firmom liczne korzyści, począwszy od niższych kosztów, aż po gwarancję bezpieczeństwa danych.

Chmura jest także rozwiązaniem dopasowanym do potrzeb branży produkcyjnej. Microsoft Azure bazuje na Internecie Rzeczy w obszarze produkcji przemysłowej, co pozwala skrócić czas przestojów, zaoszczędzić energię oraz podnieść dochody.

Umożliwia monitorowanie sprzętu do produkcji przemysłowej oraz korzysta z czujników i zaawansowanej analityki, aby przewidywać, które części wymagają konserwacji, skracając w ten sposób czas nieplanowanych przestojów i wpływając na czas produkcji.

Microsoft Dynamics NAV a koncepcja SMAC

Microsoft, podobnie jak inni producenci innowacyjnego oprogramowania, oferuje rozwiązania zgodne z koncepcją SMAC.

Dynamics NAV w chmurze Microsoft

System ERP gwarantuje innowacyjne możliwości w obszarze mobilności, wykorzystania potencjału chmury oraz znacząco poprawia doświadczenia związane z użytkowaniem Dynamics NAV.

Usprawnienia dotyczą współpracy w ramach środowiska Office 365 i platformy usług chmurowych Microsoft Azure. Dynamics NAV jest także w pełni zintegrowany z systemem Dynamics 365 for Sales oraz aplikacją analityczną Power BI.

Narzędzia analityczne dostępne dla użytkowników Dynamics NAV

Termin Big Data odnosi się do dużych, zmiennych oraz różnorodnych zbiorów danych. Ich analiza oraz przetwarzanie pozwala zdobyć wiedzę usprawniającą proces podejmowania decyzji. Big Data ma szczególne znaczenie w branżach, w których szybkie reakcje na pojawiające się zjawiska oraz potrzeba dostosowania się do nowych trendów ma fundamentalne znaczenie.

Prawidłowa analityka danych (Big Data) pozwala usprawnić procesy produkcyjne, dostosować je do aktualnych oczekiwań klientów oraz szybko reagować na zmieniające się trendy rynkowe.

Fundamentalną rolę w prowadzeniu działalności odgrywa szybki dostęp do ważnych informacji i wskaźników, możliwość ich analizy oraz przejrzystej prezentacji. Wgląd w aktualizowane na bieżąco dane pozwala podejmować efektywne działania biznesowe oraz wdrażać wydajniejsze procesy.

Microsoft Dynamics NAV posiada zestaw przydatnych w codziennej pracy narzędzi analitycznych, dostępny bezpośrednio z pulpitu użytkownika. Dzięki wszechstronności rozwiązania, generowanie sprawozdań przebiega sprawnie. Płynność obsługi, szybki dostęp do danych oraz wygodna współpraca z platformą Microsoft SQL pozwalają na realizację celów firm z sektora MŚP.

Oferowane przez Microsoft Dynamics NAV narzędzia analityki biznesowej optymalizują procesy biznesowe w obszarach raportowania, wskaźników i wykresów wydajności oraz bezpośrednich zapytań.

Warto również wspomnieć o zestawie narzędzi analityki biznesowej – Microsoft Power BI, który umożliwia generowanie złożonych raportów i wykresów oraz udostępnianie ich w widoku głównym użytkownika.

W razie potrzeby wykorzystania profesjonalnej analizy biznesowej oraz raportowania warto sięgnąć po rozwiązania biznesowe, jak Jet Reports bądź Targit, które oferują zaawansowane ustawienia oraz ogromne możliwości.

Mobilność systemu ERP

Mobilny model pracy firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zapewnia niespotykane korzyści, które wiążą się z podniesieniem skuteczności i wydajności.

Z badań Ipsos MORI, realizowanych na zlecenie Microsoft wynika, że aż 64% przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw podkreśla znaczenie wykorzystania urządzeń mobilnych i usług w chmurze na wzrost produktywności.

Microsoft Dynamics NAV wspiera mobilny tryb pracy, dając swobodę w doborze urządzenia oraz platformy. Dodatkowo aplikacja umożliwia wykorzystanie wyjątkowego potencjału, jaki daje chmura obliczeniowa.

Użytkownicy systemu Dynamics NAV mogą swobodnie korzystać z lekkich, natywnych aplikacji na dowolnie wybranym urządzeniu – smartfonie, tablecie, które działają na głównych mobilnych systemach operacyjnych – Android, iOS czy Windows.

Twoi klienci w mediach społecznościowych

Dzięki integracji systemu Dynamics NAV z Dynamics 365, użytkownicy mają możliwość śledzenia wpisów, artykułów oraz opinii swoich klientów i kontrahentów. Jest to niezwykle pomocne narzędzie, w szczególności dla działów sprzedaży i marketingu.

Rozwiązanie Microsoft Social Engagement daje dokładny wgląd w oceny klientów na temat produktów bądź firmy. Innowacyjne narzędzia analityczne pozwalają rozpoznać zmieniające się trendy, bazując na wpisach użytkowników, zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych.

 

Koncepcja SMAC ściśle łączy się z ewolucją, jaką wprowadza cyfrowa transformacja oraz kierunkuje działania producentów na chmurę, analitykę, media społecznościowe i mobilność.