29 gru Wdrożenie systemu LS Retail w firmie z branży fashion – Orbico
Zespół IT.integro miał okazję przeprowadzić wdrożenie w kilku firmach należących do spółki Orbico, która to działa w branży fashion na skalę międzynarodową. Marki należące do Orbico już od wielu lat funkcjonowały w oparciu o system ERP Dynamics NAV. Celem projektu wdrożeniowego było rozszerzenie możliwości oprogramowania o rozwiązanie LS Retail dedykowane sprzedaży detalicznej – system LS NAV. Inwestycję przeprowadzono dla wielu lokalizacji: sklepów Converse, sklepów multibrandowych oraz sklepu Chanel w Warszawie.
Podniesienie jakości sprzedaży detalicznej z LS NAV
Sprzedaż w firmach objętych wdrożeniem związana była z produktami z zakresu obuwia i odzieży sportowej, co wymagało zagwarantowania oferty w różnorodnych rozmiarach oraz opcjach kolorystycznych. W tym celu zespół projektowy zaimplementował rozbudowane macierze rozmiarów w ramach oprogramowania dedykowanemu zarządzaniu danymi centralnymi Master Data Management System. Pozwoliło to w prosty sposób zarządzać nie tylko artykułami, ale także cennikami zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i e-commerce.
Jednym z celów implementacji systemu LS NAV było również podniesienie jakości customer experience – w tym dzięki usprawnieniu codziennej pracy sprzedawców. By to osiągnąć, w sklepach Orbico wdrożono m.in. funkcjonalność do obsługi POS, przeprowadzono integrację z drukarką fiskalną, włączono funkcje zarządzania magazynami w sklepach oraz dodatkowe funkcje dedykowane dla personelu (w tym standardowe zamknięcie dnia).
W części sklepów zastosowano również funkcje udzielania rabatów oraz konfiguracji promocji, dzięki czemu możliwe jest poprawienie strategii up-selling.
„Od momentu wdrożenia LS NAV możemy lepiej monitorować codzienną sprzedaż oraz marżę, a także podejmować właściwe decyzje biznesowe dotyczące promocji i rabatowania, co okazało się nieocenione w ostatnich trudnych okresach dla branży handlu detalicznego” – stwierdził Eddy Malky, Managing Director w Orbico.
Dopasowanie do potrzeb klienta
Wdrożenie charakteryzował specyficzny przebieg. Zrezygnowano z klasycznego roll-outu na rzecz jednoczesnej instalacji w kilkunastu sklepach, dostosowując się tym samym do potrzeb klienta. Jak podkreśla Orbico, kiedy spółka zdecydowała się na rozwiązanie, liczyła się dla nich wszechstronność oprogramowania. Musiało zawierać ono niezbędne funkcje do optymalizacji procesów sprzedażowych, być konfigurowalne względem procesów właściwych danej firmie oraz pozwalać na współdziałanie z innymi narzędziami.
Wśród pozytywnych zmian wynikających z wprowadzenia LS NAV zauważono już m.in.:
- wzrost efektywności pracowników sklepu w ramach codziennie powtarzanych czynności;
- krótszy czas przetwarzania zamówień;
- większą wydajność zarządzania magazynami i łańcuchem dostaw, wynikające z wprowadzenia wspólnego magazynu dla rożnych jednostek spółki.