Wdrożenie systemu ERP w firmie Bernard

Wdrożenie systemu ERP Microsoft 365 Business Central w firmie handlowo-dystrybucyjnej Bernard

Francuska firma handlowo-dystrybucyjna Bernard obejmuje dwie filie działające na rynku francuskim i belgijskim – Bernard France SAS oraz Bernard Belgium SRL. Przedsiębiorstwo posiada bardzo szeroką ofertę prawie 20 000 produktów, m.in. z obszaru higieny, czystości i bezpieczeństwa.

Wraz z pojawieniem się nowego właściciela spółki, którym pod koniec 2019 stała się grupa Raja Group, podjęto decyzję o zmianie dotychczas używanego systemu ERP na Microsoft 365 Business Central.

Wyjątkowy przebieg wdrożenia systemu ERP Microsoft 365 Business Central

Podstawowym wyzwaniem, jakie stanęło przed zespołem IT.integro był bardzo krótki czas na realizację projektu. Firmie zależało bowiem, aby wdrożenie zostało przeprowadzone w okresie krótszym niż 12 miesięcy. Standardowo wykorzystywaną w projektach metodykę Microsoft Dynamics Sure Step zmodyfikowano pod potrzeby klienta, przeprowadzając etapy w innej niż zazwyczaj chronologii, dzięki czemu Bernard mógł szybciej poznać wdrażane funkcjonalności, a my byliśmy w stanie niezwłocznie wprowadzać potrzebne zmiany.

„Firma IT.integro okazała się być bardzo kompetentna, dostępna w kontakcie, zaangażowana w projekt, a do tego bardzo elastyczna. Projekt musieliśmy zrealizować w bardzo krótkim czasie, a udało nam się współpracować blisko jako zespół, więc mówi to wiele. Wiem, że czekają nas jeszcze pewne poprawki, ale udało nam się osiągnąć zamierzony cel” . Benoit Braeckeveldt, General Manager w firmie Bernard

Jakie rozwiązania zastosowaliśmy?

Projekt bazował w bardzo dużym stopniu na customizacjach. Ostatecznie wdrożyliśmy ponad 130 mniejszych i bardziej rozbudowanych rozszerzeń, które pozwoliły na wprowadzenie wysokiego poziomu automatyzacji pracy – przede wszystkim w obszarze sprzedaży. Rozszerzenia objęły m.in. Kontrolę Zamówień Sprzedaży, Zarządzanie reklamacjami, wysyłką maili i obliczeniami warunków sprzedaży i zakupu oraz Automatyzację Przypomnień. Był to największy zrealizowany przez nas projekt, który wykorzystywał nową technologię AL.

W związku z faktem, że Bernard funkcjonuje w ramach dwóch filii, wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central wzbogaciliśmy również o nasze certyfikowane aplikacje biznesowe – Advanced Intercompany, Master Data Management System oraz Electronic Banking. Ich wprowadzenie miało na celu koordynację przepływu zamówień sprzedaży oraz synchronizację, integrację i zarządzanie danymi w obrębie belgijskiego i francuskiego oddziału, a także umożliwienie wymiany danych z bankami klienta.

Sukces w czasie pandemii COVID-19

Bardzo duża część projektu przebiegała z koniecznością zdalnego kontaktu. Mimo, że kilka miesięcy prac zostało zrealizowanych wyłącznie z pomocą spotkań on-line, wdrożenie udało się zakończyć w pożądanym przez klienta czasie.

Jak zauważył Benoit Braeckeveldt – General Manager firmy – wdrożenie systemu ERP i dodatkowych rozszerzeń pozwoliło m.in. na zwiększenie elastyczności pracy we wszystkich działach, poprawę ergonomii oprogramowania i lepszą wydajność przepływu informacji w ramach obsługi klienta.

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym Case Study.