25 lis Podsumowanie Directions EMEA 2024: Co działo się w Wiedniu?
6-8 listopada upłynął nam pod znakiem wielu wrażeń, solidnej dawki wiedzy i inspirujących rozmów podczas Directions EMEA 2024! Kluczowe wydarzenie dla partnerów Microsoft Dynamics tym razem odbyło się w stolicy Austrii, po raz kolejny osiągając rekordową frekwencję – teraz ponad 3200 uczestników. Wśród nich nie mogło oczywiście zabraknąć zespołu IT.integro, który był obecny w Wiedniu jako Silver Sponsor. Mieliśmy przyjemność zaprezentować przed partnerami z całego świata jedno z naszych najlepszych rozwiązań, czyli Advanced Product Configurator.
Podsumujmy, co się działo!
Advanced Product Configurator – kompleksowa aplikacja dla firm produkcyjnych i handlowych
Dla IT.integro kluczowy był pierwszy dzień konferencji. Właśnie 6 listopada nasi eksperci – Karol Piotrowski i Magdalena Stypczyńska – poprowadzili sesję „Advanced Product Configurator for manufacturing and trade companies | Customize producst in BC” w 170-osobowej sali wypełnionej po brzegi! Prelekcja była okazją do pokazania w akcji najważniejszych funkcjonalności autorskiego konfiguratora produktu dla Dynamics 365 Business Central, który to pozwala na tworzenie kartotek zapasów, wariantów zapasów oraz zleceń produkcyjnych w oparciu o zdefiniowane atrybuty, wartości atrybutów oraz zależności pomiędzy atrybutami.
To aplikacja uniwersalna, która sprawdzi się zarówno podczas produkcji wyrobów, jak i kompletacji produktów czy zestawów pod indywidualne potrzeby klientów z bardzo wielu branż. Uczestnicy wystąpienia w trakcie tych 45 minut zaznajomili się z zasadą działania konfiguratora oraz jego kluczowymi funkcjonalnościami.
Jednak nie tylko pierwszy dzień zapewnił nam wielu wrażeń. Całe wydarzenie, jak zawsze, upłynęło nam na m.in. wielu inspirujących rozmowach z partnerami z wielu zakątków świata.
Rekord znów pobity: 3200+ uczestników, 300+ sesji
Nikogo nie zaskoczy raczej fakt, że Directions EMEA gromadzi co roku coraz większą społeczność związaną z Dynamics 365. Tym razem do wydarzenia dołączyło ponad 3200 uczestników z 60 krajów. 3-dniowy program obejmował ponad 300 sesji poprowadzonych w sumie przez 208 prelegentów: 102 z Microsoft oraz 70 partnerów.
Jak zmienia się Dynamics 365 Business Central?
Na wstępie wspomnijmy, że zmianie nie ulega chmurowy kierunek rozwoju systemu. Jedną z głównych wiadomości otwierających konferencję była informacja przekazana już wcześniej w tym roku przez Microsoft, o tym, że obecnie na całym świecie 40 000+ klientów korzysta z Business Central on-line. Tendencja migracji do tej wersji z on-premises stale rośnie. Zaznaczono, że ponad 60% sektora MŚP priorytetowo traktuje systemy ERP oparte na chmurze.
Zaprezentowano podsumowanie zmian w ramach tegorocznych wydań Dynamics 365 Business Central, podkreślając tym samym obszary najważniejsze dla rozwoju systemu, które dodatkowo napędzane są w coraz większym stopniu przez sztuczną inteligencję:
Królowało AI: Dalszy rozwój Microsoft Copilot
Jednym z filarów konferencji był oczywiście temat Artificial Intelligence i Copilot, w którego Microsoft intensywnie inwestuje. Wyróżnione zostały 3 obszary pracy, które ulegają i dalej mają ulegać zmianom dzięki AI, czyli:
- Ustąpienie aplikacji jako UI Copilotowi
- Zmiana pracy z Workflows na współpracę z Agentami
- Zamiana pracy z danymi na tę z przeanalizowaną już wiedzą
Jeżeli chodzi o Copilot’a to w tej chwili współpracuje on z Dynamics 365 Business Central w wielu obszarach – jak stwierdził sam Microsoft, AI nie jest już tylko wizją na przyszłość, ale integralną częścią systemu. Podczas konferencji zaprezentowano 7 nowych funkcjonalności z globalną dostępnością, w tym związanych ze zgodnością kont bankowych, poprawą analityki czy sugestiami marketingowymi.
Co istotne, już od stycznia przyszłego roku do dyspozycji użytkowników znajdzie się Copilot Chat. Początkowo jedynie w języku angielskim, jednak kolejne języki mają pojawiać się w ciągu następnych miesięcy.
Sales Order Agents rewolucją dla użytkowników?
Czyli kolejny kluczowy temat konferencji ściśle powiązany z AI. Po raz pierwszy podczas Directions EMEA wprowadzono uczestników w koncepcję Agentów, czyli „pomocników” użytkownika, którzy – jak tłumaczy Microsoft – są inteligentni, rozumieją środowisko, w którym pracują i mają zdolność podejmowania na tej podstawie własnych decyzji. Agenci mają otrzymywać określone role i zadania oraz samodzielnie opracowywać sposób ich realizacji.
Jako jednych z pierwszych autonomicznych Agentów zapowiedziano Sales Order Agents, których zadaniem będzie wspomaganie użytkowników w zarządzaniu ofertami sprzedażowymi i zamówieniami. Ich dostępność przewidziana jest początkowo wyłącznie dla Stanów Zjednoczonych.
Microsoft chce umożliwić partnerom tworzenie nowych Agentów dla systemu oraz rozwijanie tych już istniejących. Już w tej chwili na ich budowanie pozwala narzędzie Copilot Studio.
Directions EMEA to zawsze obowiązkowe dla nas wydarzenie, które stwarza przestrzeń nie tylko do intensywnej nauki o rozwoju zarówno Dynamics 365 Business Central, jak i całego ekosystemu. To też miejsce do wymiany doświadczeń i kontaktów z partnerami z całego świata, z czego staramy się korzystać jak najlepiej. W przyszłym roku na pewno spotkamy się ponownie – i to w wyjątkowym dla nas miejscu! Do zobaczenia podczas Directions EMEA 2025 organizowanego tym razem w Poznaniu.