nowe technolgie w biznesie

Jak zadbać o stabilność przedsiębiorstwa? | Technologie w biznesie

Nagła epidemia wywołana przez wirusa COVID-19 wstrząsnęła rzeczywistością wielu organizacji i branż. Muszą stawić czoła nowym wyzwaniom i zmienić strategię lub cały model funkcjonowania, aby dostosować się do nowej rzeczywistości oraz zapewnić stabilność w przyszłości. Wewnętrzne zmiany obejmują pracowników zmuszonych do pracy zdalnej, ale także są reakcją na zmieniające się potrzeby klientów.

Jak sprawić, aby firma stała się bardziej odporna na niespodziewane czynniki zewnętrzne? Konieczne jest zweryfikowanie realizowanych planów. Według danych PwC około 57 proc. CEO zadeklarowało przestarzały plan biznesowy jako słaby punkt. Aby go zniwelować, należy skupić się na najważniejszych obszarach:

  • reagowanie na zmiany w czasie rzeczywistym,
  • utrzymanie relacji z klientami,
  • obserwacja i umiejętność wykorzystania informacji dla zapewnienia stabilności działania.

Realizacja tych działań nie jest możliwa bez odpowiedniej technologii i aplikacji.

Czy dbasz o relacje z klientami?

Skup się na tym, jak zwiększyć poziom obsługi klienta, umocnić relacje, zapewnić ciągłą dostępność usług, przy jednoczesnej redukcji kosztów i czasu. Jest to możliwe jedynie przez pełne wykorzystanie dostępnych technologii. Chodzi tu chociażby o wejście do branży e-commerce, wdrożenie strategii marketingu internetowego czy zdalną obsługę klienta. Przedsiębiorstwa, które realizowały swoje usługi jedynie off-line, najwięcej straciły w ostatnim czasie i jeśli szybko nie wdrożą nowych rozwiązań, nie przetrwają na rynku.

Jak szybko reagujesz na zmiany?

Jeśli zmieniają się potrzeby klientów, należy jak najszybciej to dostrzec i zareagować. W czasie epidemii wiele firm zawiodło w zakresie obsługi klienta. Według badań przeprowadzonych w marcu 2020 roku przez Harvard Business Review firmy zadeklarowały, że procent rozmów z klientami, które zostały ocenione jako trudne, wzrósł dwukrotnie z 10 na 20 proc. Nie tylko nie były one gotowe na nagły wzrost zapytań ze strony klientów, ale także nie zatrudniły odpowiednio szybko nowych pracowników.

Wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych pozwoli Ci na utrzymanie i umocnienie relacji z klientami. Możesz wykorzystać do tego chociażby aplikacje dla klientów, które umożliwią Ci prezentację oferty klientowi w każdym punkcie styku. Wirtualni agenci zapewnią całodobową obsługę klienta, natomiast narzędzia Internetu Rzeczy czy Rzeczywistości Mieszanej pozwolą na zdalną identyfikację i rozwiązywanie problemów klientów, co zwiększy bezpieczeństwo oraz efektywność współpracy.

Czy angażujesz klientów?

Brak możliwości nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami spowodował trudności w realizacji sprzedaży – przedstawieniu oferty, wizualizacji produktów czy usług oraz współpracy. Według Business2Community 25 proc. przedstawicieli handlowych w sektorze B2B wymieniło brak bezpośredniego kontaktu z klientami jako ich główny problem. Kierunkiem rozwoju stał się model sprzedaży wirtualnej. Organizacji, która zdalnie utrzymuje kontakt z klientami, nie zagraża brak zaangażowania z ich strony, a w konsekwencji utrata odbiorców.

Aby zapewnić stabilność działalności, przedsiębiorstwa handlu detalicznego wchodzą do branży e-commerce. Sprzedaż internetowa pozwala im na prowadzenie sprzedaży w dowolnym momencie lub lokalizacji, personalizację ofert czy niskokosztową obsługę klienta dzięki wirtualnym agentom. Rozwój obszaru sprzedaży to priorytet na mapie dzisiejszych przedsiębiorców, którzy bardziej niż kiedykolwiek muszą walczyć o zaspokojenie potrzeb klientów.

Czy zapewniłeś pewną ciągłość Twojego biznesu?

Osiągnięcie stabilności biznesu opiera się umiejętności przewidywania zmian w otoczeniu biznesowym. COVID-19 udowodnił, jak bardzo nieprzewidywalny jest popyt konsumencki, dlatego należy zadbać o pewną elastyczność modelu biznesowego – od łańcucha dostaw, po strategię wdrażania innowacji i nowych technologii. Podstawą działalności mają być informacje wynikające z danych przetworzonych przez sztuczną inteligencję. Wskazujących trendy oraz prognozy odnośnie zachowania klientów czy innych czynników rynkowych.

Obecne warunki rynkowe mogą przyspieszyć przemianę Twojego biznesu w stabilną organizację, rozwijającą się dzięki strategii opartej na technologii. Dzięki integracji rozwiązań zyskać kompleksowe rozwiązanie, które pozwoli Ci na zapewnienie doskonałej obsługi klienta, możliwość szybkiego i elastycznego reagowania oraz utrzymania stabilności mimo zmieniającego się otoczenia.

Wykorzystaj inteligentne technologie w biznesie!

Weź udział w otwartej wirtualnej konferencji Dynamics Business Forum on-line dla przedstawicieli przedsiębiorstw, poszukujących rozwiązań, które pozwolą im na zmianę modelu biznesowego i zapewnienie stabilnej pozycji.

Po raz kolejny wydarzenie będzie okazją do rozmowy na temat trendów oraz roli technologii w biznesie. Podczas 9 prelekcji przedstawione zostaną rozwiązania oparte na takich technologiach jak chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, analityka biznesowa, OCR, Internet Rzeczy czy system ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central.

E-konferencja odbędzie się w dwóch terminach 14.10.2020 oraz 27.10.2020. Sprawdź agendę i weź udział w Dynamics Business Forum.

Patronat medialny wydarzenia objęły Wirtualna Polska, Money.pl, Portal Przemysłowy, ERP-view.pl, MagazynIT.pl, ERP24.pl, ceo.com.pl, Top Logistyk, Kaizen, Logistyczny.com, Wydawnictwo Medialog oraz Magazynowanie i Dystrybucja.