Ewolucja czy rewolucja strategii Microsoft? NAV 2018
15750
post-template-default,single,single-post,postid-15750,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
NAV 2018

Ewolucja czy rewolucja strategii Microsoft?

Dziesiąta, jubileuszowa edycja konferencji partnerskiej Directions EMEA przyniosła wiele nowości. Świeżego spojrzenia na strategię Microsoft oraz rozwój rynku. Widoczny jest wpływ transformacji cyfrowej, której świadkiem jest każdy z nas. Zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Jakie zmiany zaproponował Microsoft? Czy nowa strategia to ewolucja czy rewolucja? Czy polski rynek wpisuje się w nowe trendy? Zapraszamy do dalszej części artykułu.

Cyfrowa transformacja

Obecnie jesteśmy świadkami transformacji cyfrowej, która objęła swoim zasięgiem wszystkie sfery życia. Podnosi ona potencjał ludzi, przedsiębiorstw oraz całej gospodarki. Znosi bariery związane z obniżoną produktywnością pracowników, czy niską efektywnością firm.

Cyfryzacja to technologie mobilne, chmura obliczeniowa, big data oraz social media. To są czołowe trendy, które będą dominować w rozwoju biznesu. Proces digitalizacji stał się faktem. Jednak badania wskazują, że jego poziom w Polsce jest o kilkadziesiąt procent niższy, niż w innych krajach europejskich, przy jednoczesnym wysokim stopniu inwestycji. Aby utrzymać swoją pozycję na rynku, firmy muszą podążać za trendami. Zawsze stawiać krok przed konkurencją. Inwestować w nowe technologie i możliwości.

Według Microsoft, cyfrowa transformacja wpływa na 4 główne obszary biznesu:

  • Pozwala budować relacje z klientami. Gwarantuje spersonalizowaną obsługę klientów na każdym etapie — od momentu zainteresowania ofertą do zakupu;
  • Zwiększa możliwości pracowników. Zapewnia pracownikom znane narzędzia i analizy umożliwiające podejmowanie odpowiednich działań, aby mogli pracować wydajniej;
  • Optymalizuje działalność. Pozwala przewidywać potrzeby biznesowe i zarządzać nimi dzięki bardziej inteligentnym procesom i wskazówkom predykcyjnym;
  • Przekształca produkty. Wprowadza innowacyjne, nowe modele biznesowe, automatyzuje procesy i zmienia podejście z reakcyjnego na aktywne.

Era cyfrowej transformacji niesie ze sobą ewolucję. Ewolucję technologiczną, strategii biznesowych, a także świadomości przedsiębiorców. Konkurencję wyprzedzą firmy, które podejmują szybkie decyzje, nie bojąc się zmian i korzystając z innowacji.

Wkraczając w erę cyfrowej transformacji, liderzy muszą być świadomi wyzwań. Potrzeby zwrotu w kierunku nowych rozwiązań i modeli biznesowych. Odpowiedzią na potrzeby współczesnych przedsiębiorców jest system oparty na chmurze, mobilności, narzędziach analitycznych. Zgodny z nowym nurtem potrafi przekształcić organizację w inteligentne przedsiębiorstwo cyfrowe.

Directions EMEA 2017 czyli prezentacja nowej strategii Microsoft

Directions EMEA to ciesząca się rosnącą popularnością, niezależna konferencja partnerów Microsoft Dynamics. Wcześniej odbywała się między innymi w Paryżu, Barcelonie, Berlinie, Rzymie, Poznaniu, Mannheim i Pradze. W tym roku wydarzenie odbyło się w dniach 4 – 6 października, w Madrycie. Wzięło w nim udział ponad 2100 uczestników – partnerów Microsoft z kanałów ERP i CRM oraz dostawcy oprogramowania (ISV) z całej Europy.

Wydarzenie rozpoczął Marko Perisic, General Manager reprezentujący Microsoft. Na początku podziękował partnerom za ich zaangażowanie w pracę z klientami oraz użytkownikami Microsoft Dynamics NAV. Podkreślił, że Dynamics NAV nie istniałby bez silnego kanału partnerskiego, który stymuluje rozwój produktu, sprzedaż, a tym samym przyczynia się do wzrostu liczby użytkowników systemu ERP.

Reprezentant Microsoft przedstawił również imponujący wykres wzrostu użytkowników systemu Dynamics NAV. W 2017 roku liczba firm korzystających z systemu wzrosła ze 120 tysięcy do około 150 tysięcy. Korporacja przewiduje wzrost klientów o kolejne 100 tysięcy w przeciągu kolejnych 5 lat.

Marko Perisic podczas prezentacji zapowiedział zmianę strategii, która coraz mocniej będzie opierać się na potrzebach przedsiębiorstwa działającego w czasach cyfrowej transformacji. Mówił o koncentracji na chmurze. Przedstawił badania mówiące, iż 80% przedsiębiorstw korzysta w różnym stopniu z chmury, a tylko 8% nadal nie jest zainteresowanych migracją. Liczba niechętnych przedsiębiorców znacząco spadła, gdyż jeszcze w 2014 roku aż 21% badanych nie chciało inwestować w usługi i rozwiązania chmurowe.

Czy to oznacza, że chmura stanie się koniecznością dla firm? Zdecydowanie nie. Marko Perisic wielokrotnie podkreślał podczas swojej prezentacji, że chmura będzie dla klientów opcją. Nadal będzie funkcjonować model wdrożenia on-premise, czyli na serwerach stacjonarnych. Decyzja będzie należeć do przedsiębiorców.

Podczas głównej prelekcji podkreślano znaczenie zintegrowanych danych w rozwoju produktów Microsoft. Według przedstawicieli korporacji, Microsoft dysponuje największym ekosystemem – siecią powiązań danych na świecie. Integracja danych z Office 365, Dynamics 365, LinkedIn oraz rozwiązań partnerskich dostarcza ogromną porcję wiedzy o klientach oraz kontrahentach, która teraz będzie dostępna w zasięgu ręki.

NAV 2018

 

Dynamics 365 „Tenerife”

Marko Perisic podczas swojej prelekcji zapowiedział wzrost inwestycji Microsoft w promocję produktów Dynamics 365. Co w takim razie z przyszłością Microsoft Dynamics NAV? Użytkowników systemu możemy uspokoić. System będzie się dalej rozwijać, oferując dotychczasowe funkcjonalności poszerzone w liczne nowe możliwości, zarówno w modelu on-premise, jak i cloud.

Przedstawiciel korporacji zapowiedział wprowadzenie w kolejnych latach rebrandingu marki Dynamics NAV. Już niedługo Microsoft Dynamics NAV stanie się jedną z marek dostępnych pod szyldem Dynamics 365. Ostateczna nazwa nie jest jeszcze znana. Obecnie obowiązuje nazwa robocza – Dynamics 365 „Tenerife” – wspólna dla systemu ERP w chmurze oraz na serwerach stacjonarnych. Zmiany są związane z długoterminową strategią firmy, dążącej do integracji rozwiązań Microsoft oraz spójności przekazu kierowanego do klientów.

NAV 2018

Podczas wydarzenia, zapowiedziano również premierę systemu Dynamics NAV 2018 oraz chmurowego rozwiązania, nadal znanego pod nazwą roboczą – Dynamics 365 “Tenerife”, które zawierać będzie pełną funkcjonalność NAV.

Światowa premiera Microsoft Dynamics NAV 2018 ma się odbyć w grudniu 2017 roku. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie na rynek Dynamics 365 „Tenerife” oraz NAV 2018 w wersji R2, planowane na wiosnę 2018 roku. Póki co, Dynamics 365 “Tenerife” będzie wdrażana w wybranych krajach jak USA, Kanada, Wielka Brytania, Dania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy, Holandia, Austria, Szwajcaria, Belgia, Szwecja i Finlandia. Premiera w Polsce nie jest jeszcze planowana.

NAV 2018

Co nowego w Microsoft Dynamics NAV 2018?

Microsoft Dynamics NAV 2018 swoją światową premierę będzie mieć w grudniu 2017 roku. Polska premiera planowana jest na pierwszy kwartał 2018 roku. Nowa wersja wprowadza raczej kosmetyczne zmiany, takie jak:

  • Interfejs programowania integracji API. W celu ułatwienia dostawcom usług i programistom prac związanych z integracją z systemem Microsoft Dynamics NAV opracowano interfejs REST API, który bazuje na usługach sieciowych z prostym uwierzytelnianiem.
  • Personalizację środowiska pracy. Dzięki wbudowanemu w Dynamics NAV narzędziu już po kilku kliknięciach użytkownik może wyświetlić dane powiązane z jego rolą i obszarem działalności albo zoptymalizować sposób wprowadzania danych w przeglądarce.
  • Możliwość podglądu i wydruku raportów. Nowa funkcjonalność Podgląd raportów umożliwi wyświetlanie faktur, deklaracji podatkowych, zestawień kontrolnych i bilansowych bezpośrednio w systemie Dynamics NAV bez konieczności pobierania plików.
  • Możliwość synchronizacji CRM w tle, dzięki której użytkownicy nie muszą przerywać pracy w systemie.
  • Analizę sprawozdań finansowych w Excel. Użytkownicy korzystający z widoków głównych dyrektora handlowego oraz księgowego mogą wskazać, które sprawozdania finansowe mają być dostępne w programie Excel.
  • Zgłaszanie zestawień sprzedaży do UE przekraczających 9999 pozycji. Funkcjonalność obsługuje teraz zgłoszenia zestawień sprzedaży do UE przekraczające 9999 pozycji.
  • Synchronizację dostawców w Lexmark Invoice Caputure Service. Synchronizacja dostawców jest dużym ułatwieniem dla użytkowników oprogramowania do rejestracji faktur Lexmark ICS. Dzięki niej można uzyskać lepsze wyniki w zakresie identyfikacji dostawców. Podczas “uczenia” programu użytkownik ma możliwość ręcznego wyboru dostawców i przypisywania ich do nowych szablonów faktur.
  • Możliwość współpracy z systemem Ceridian. Jest to opcja dostępna na kontynencie amerykańskim. Po zainstalowaniu rozszerzenia Ceridian Payroll możliwy jest import plików transakcji płacowych z programu Ceridian HR/Payroll wykorzystanego w USA oraz z programu Ceridian Powerpay dostępnego w Kanadzie.
  • Import pliku Quickbooks. Rozszerzenie Import pliku płacowego Quickbooks umożliwia import plików transakcji płacowych w formacie Quickbooks IIF. Po zainstalowaniu rozszerzenia można zaimportować zgromadzone dane płacowe takie jak data, konta płacowe, opis czy kwota. Informacje są mapowane zbiorczo na odpowiednie konta księgowe dla każdego konta płacowego. Opcja, podobnie jak integracja z systemem Ceridian, dostępna jest w USA.

Podsumowując

Strategia prezentowana przez Microsoft nie jest nowością. Od lat korporacja edukuje rynek na temat rozwiązań w chmurze, transformacji cyfrowej, mobilności, innowacyjności i integracji. Są to kluczowe cechy jej wszystkich produktów. W tym kierunku zmierza również Microsoft Dynamics NAV. Jest to kierunek właściwy, który pozwoli użytkownikom systemu dopasować się do nadchodzących zmian rynkowych oraz nowych wymagań klientów.

Pozostanie „z tyłu” podczas tak szybkich zmian w świecie biznesu, ekonomii i marketingu może przynieść firmom wiele strat, dlatego warto podążać za nowymi trendami, wykorzystując najnowocześniejsze, sprawdzone rozwiązania biznesowe.

 

Podziel się
  •  
  •  
  •  
  •  
  •