Directions EMEA 2023: Czy AI i Copilot odmienią sposób korzystania z Business Central?

Na początku listopada odbyła się największa konferencja na świecie dla Partnerów Microsoft Dynamics 365 Business Central. Directions EMEA 2023 w Lyonie była spotkaniem ponad 3000 osób ze świata Business Central. Oczywiście, w wydarzeniu wziął udział także zespół IT.integro, reprezentując firmę w roli Silver Sponsora.

IT.integro na Directions EMEA 2023

Directions to dla nas zawsze okazja do rozmowy z naszymi partnerami, poznawania nowych partnerów, wymiany doświadczeń, zdobywania nowej wiedzy na sesjach i promowania naszych aplikacji dla Business Central.

Rok temu podczas Directions EMEA 2022 w Hamburgu promowaliśmy nasze aplikacje dla grup firm i organizacji międzynarodowych – Global Integration Apps. Choć obecnie dostarczamy ponad 20 aplikacji biznesowych na AppSource, postanowiliśmy promować 6 najbardziej popularnych wśród naszych klientów oraz klientów naszych partnerów. Nadal rozmawialiśmy z partnerami o Master Data Management System, Advanced Intercompany czy Intercompany Insights – ponieważ są to nasze najbardziej znane rozwiązania. Zainteresowanie uzyskały także inne nasze aplikacje.

Partnerzy często pytali o Advanced Product Configurator – aplikację dla firm produkcyjnych, która umożliwia lepsze tworzenie produktów pod względem zapotrzebowania klientów, zachowując optymalizację proces u produkcyjnego. Popularnością cieszyły się także aplikacje do obsługi bankowości elektronicznej. Electronic Banking pozwala na ustandaryzowanie i automatyzację procesów bankowości elektronicznej, a rozszerzenia Electronic Banking Extensions zapewniają interfejsy do komunikacji z bankami w poszczególnych krajach, zgodnie z ich lokalnymi wymaganiami prawnymi.

Rozmowy w strefie expo dotyczyły także aplikacji Bonuses & Accruals, która pozwala na naliczanie bonusów sprzedażowych i zakupowych, rabatów retrospektywnych, a także rozliczeń międzyokresowych.

Kiedy funkcjonalność do zarządzania danymi master w Business Central nie jest wystarczająca?

Na to pytanie odpowiedzieli nasi Kierownicy ds. rozwoju produktów – Krzysztof Sypniewski oraz Michał Zdanowicz. Podczas sesji ISV wcielili się w rolę Konsultanta IT.integro oraz Partnera BC, który jest zainteresowany aplikacjami IT.integro dla swojego klienta – firmy międzynarodowej z różnymi oddziałami, m.in. firmą produkcyjną czy handlową. Pokazując demo, zarówno nowej funkcjonalności dostępnej w Business Central do zarządzania danymi master, jak i demo funkcjonalności zapewnianych przez Master Data Management System, przedstawili scenariusze przypadków, w których sprawdza się standardowa funkcjonalność, i w których nie. Zapraszamy do zgłębienia tematu, czym różni się Master Data Management System i master data w Business Central.

Nasi eksperci zaprezentowali uczestnikom prelekcji także kluczowe procesy, które są obsługiwane przez takie aplikacje jak Advanced Intercompany, Intercompany Insights, Advanced Product Configurator, Electronic Banking oraz Bonuses & Accruals. Każda z tych aplikacji znalazła swoje zastosowanie w poszczególnych firmach należących do międzynarodowej grupy.

Największe Directions EMEA w historii

Podczas Directions EMEA 2023 uczestnicy mogli wybierać spośród 248 sesji, które zostały poprowadzone przez aż 247 prelegentów gotowych dzielić się swoją wiedzą. Wydarzenie było także wspierane przez rekordową liczbę 97 sponsorów.

Women in Dynamics na Directions EMEA 2023

Od lat niezwykle istotną rolę w Directions 4 Partners odgrywa Women in Dynamics – inicjatywa wspierająca kobiety w świecie Business Central. Dzięki niej zwiększa się dywersyfikacja wśród uczestników i prelegentów konferencji. Zachęca do współpracy kobiet i mężczyzn w celu wyrównywania szans i wprowadzania dywersyfikacji do swoich organizacjach.

Rozwój Dynamics 365 Business Central

Business Central to system, który wyróżnia się wydajnością, poziomem zabezpieczeń, skalowalnością czy niezawodnością. Jego funkcjonalność opiera się na obsłudze działań finansowych oraz zarządzania łańcuchem dostaw. W odpowiedzi na szybko zmieniający się biznes i jego potrzeby, jest systemem elastycznym, łatwym do implementacji oraz konfiguracji. A przede wszystkim wspiera użytkowników w codziennej pracy, zapewniając platformę do komunikacji, produktywności i obsługi procesów biznesowych.

Coraz więcej klientów Business Central online

Z każdym kolejnym rokiem Business Central zyskuje coraz więcej klientów w modelu chmurowym, przekraczając liczbę 30 tysięcy. Liczba aktywnych użytkowników systemu Business Central online wzrosła o aż 75%. Jest to efekt intensywnego rozwoju chmury obliczeniowej, ale także wieloletniej polityki Microsoft, która wspiera biznes w adaptowaniu nowych technologii i inwestuje w zwiększanie ich dostępności. Chmura to już nie tylko trend, ale konieczny kierunek, w którym zmierza zarówno świat technologii, jak i świat biznesu.

Czy Business Central przynosi korzyści biznesowe?

Wdrożenie systemu ERP, nieważne jak bardzo nowoczesnego i zaawansowanego technologicznie, nie jest skuteczne, jeśli nie przynosi korzyści biznesowych. Organizacje badane w okresie 3 lat odnotowały zwrot z inwestycji na poziomie 172%, a także wzrost produktywności o 18%. To pokazuje, jak skuteczne wykorzystanie możliwości technologicznych może przełożyć się na wyniki ekonomiczne.

Nowe funkcjonalności w Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central jest nieustannie rozwijany. Wydana jesienią wersja systemu ERP dostarcza użytkownikom wiele nowych możliwości, szczególnie w zakresie obsługi firm w ramach grupy. Są to między innymi transakcje międzyfirmowe, zarządzanie danymi podstawowymi, przesyłanie dokumentów w wersji elektronicznej, efektywne zarządzanie magazynem, obsługa alokacji kosztów czy uzgadnianie przelewów ze wsparciem AI.

Rozwój mobilnej wersji Business Central

Wśród nowości pojawiła się także nowa wersja systemu Business Central na urządzenia mobilne. Jest to szczególnie istotne w kontekście zwiększania dostępności systemu, danych i informacji. Nowe funkcjonalności wersji mobilnej dotyczą przede wszystkim dwóch obszarów – skanowania kodów kreskowych oraz wewnętrznej wyszukiwarki.

Kierunki rozwoju Business Central

Podczas Directions EMEA zapowiedziane zostały także obszary, które będą rozwijane do kolejnego wydania Business Central 2024 release wave 1. Inwestycje Microsoft dotyczą funkcjonalności w obszarze finansów, raportowania oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Możemy oczekiwać także nowych możliwości w zakresie dostępności wsparcia AI i współpracy. Pojawią się także nowe lokalizacje, aby zwiększyć dostępność systemu, a także ułatwienia dla użytkowników końcowych i nowe możliwości dostarczane przez Power Platform. Nie zabraknie także rozwoju w kwestiach technicznych, jak zwiększanie wydajności i skalowalności, usprawnianie developmentu czy administracji.

Przełomowy rok dla aplikacji biznesowych dla Business Central

Ostatni rok był niezwykłym sukcesem dla aplikacji biznesowych dla Business Central. Są one coraz bardziej skuteczne w szybkim i efektywnym zapewnianiu klientom potrzebnych funkcjonalności. Rośnie popularność narzędzi Power Platform, a także liczba partnerów Dynamics 365, którzy tworzą swoje aplikacje biznesowe. Te czynniki, wraz z rosnącą liczbą klientów Business Central, przekładają się na aż 29% wzrost przychodu ze sprzedaży narzędzi Dynamics 365.

Inteligentny system ERP z Microsoft Copilot

Jednak najważniejszym tematem tegorocznej konferencji Directions EMEA 2023 był Copilot i nowe możliwości, które dostarcza AI. Podczas prawie 250 sesji nie było takiej, podczas której nie pojawił się temat sztucznej inteligencji. Microsoft Copilot był omawiany podczas keynote’ów, sesji, rozmów w strefie expo. Specjaliści z firm partnerskich szukali możliwości, jak Copilot może ułatwić pracę ich oraz ich klientów.

Podstawowe cele, które wspiera Copilot, to automatyzacja zadań, usprawnianie pracy, zwiększanie kreatywności, a także tworzenie treści. Podczas keynote’ów mogliśmy zobaczyć działanie AI zarówno w procesach sprzedażowych i obsłudze klienta, jak i w pracy developerskiej.

Chociaż dopiero odkrywamy nowe możliwości, jakie daje Copilot, to rosnący potencjał sztucznej inteligencji pokazuje, że narzędzia AI mogą odmienić sposób, w jaki korzystamy z Business Central.

Do zobaczenia na Directions EMEA 2024!

Czujemy się zainspirowani po Directions EMEA 2023. Jesteśmy pełni nowej wiedzy, doświadczeń i pomysłów, które będziemy wdrażać w życie i dzielić się nimi z naszymi klientami i partnerami. Jeszcze raz zapraszamy do odwiedzenia naszej strony dla partnerów Business Central i sprawdzenia naszych aplikacji biznesowych.

Do zobaczenia w Wiedniu podczas kolejnego Directions EMEA 2024!