Directions EMEA

Directions EMEA 2015. Kontynuacja strategii „One Microsoft”

W dniach 5-7 października br., w Mannheim odbyła się konferencja Directions EMEA 2015. Jest to coroczne wydarzenie, które przyciąga partnerów Microsoft Dynamics z całego świata. Tegoroczna edycja pobiła rekord frekwencji. Wzięło w niej udział 1369 uczestników z 532 firm i 42 krajów. Kluczowym wydarzeniem stała się premiera najnowszej wersji systemu Microsoft Dynamics NAV 2016. Całemu wydarzeniu przyświecała wspólna wizja, która została wypromowana przez Satyę Nadellę, CEO, Microsoft – „One Microsoft”. Zarówno Directions EMEA, jak i Microsoft Dynamics NAV 2016 są jej odzwierciedleniem.

Directions EMEA jest niezależną konferencją do partnerów Microsoft oraz przez nich organizowaną. Każdego roku biorą w niej udział konsultanci, programiści, eksperci techniczni, menedżerowie sprzedaży i marketingu z całego świata. Znaczenie Directions EMEA z roku na rok rośnie. Po zeszłorocznym sukcesie konferencji, która odbyła się w Poznaniu, organizatorzy w Mannhaim dołożyli wszelkich starań, by tegoroczne wydarzenie również obfitowało w wiele ciekawych sesji, wydarzeń i spotkań. „Konferencja Directions EMEA 2015 jest niezbędna dla partnerów Dynamics NAV, gdyż pozwala zespołom technicznym oraz konsultantom zdobyć wiedzę na temat nowych funkcjonalności, możliwości oraz przedstawić światowe trendy.” Mówi Torben Kragelund, członek zarządu oraz sekretarz Directions EMEA 2015. „Budowa więzi jest także kluczową wartością trzydniowego spotkania, podczas którego kształtowane są relacje między partnerami z różnych krajów.” W konferencji brali udział także przedstawiciele firmy IT.integro, członka President’s Club for Microsoft Dynamics, którzy w zeszłym roku współorganizowali konferencję Directions EMEA w Poznaniu.


Konferencja Directions EMEA 2015 pobiła rekord frekwencji

W tegorocznym wydarzeniu wzięło udział blisko 25% więcej uczestników niż w 2014. Wśród prelegentów nie zabrakło czołowych przedstawicieli Microsoft, którzy w trakcie trzech głównych prezentacji omówili strategię Microsoft oraz zaprezentowali to, na co wszyscy czekali – Microsoft Dynamics NAV 2016. Microsoft reprezentowali m.in. Paul White, Microsoft Business Solutions General Manager, Marko Perisic, General Manager Microsoft Dynamics SMB R&D, Claus Busk Andersen, Principal Group Program Manager, Thomas Hejlsberg, Software Architect, Chad Sogge, Principal Group Program Manager, Dmitry Chadayev, Program Manager.

Konferencja z roku na rok rośnie w siłę. Wzrasta zainteresowanie licznymi sesjami, spotkaniami ze specjalistami, dyskusjami z których słynie Directions EMEA. W tym roku, w wydarzeniu wzięło udział 110 prelegentów (w tym 43 z Microsoft), którzy w trakcie licznych sesji tematycznych i warsztatów prezentowali nowe rozwiązania, funkcjonalności, szkolili i przedstawiali nowe możliwości. „Coroczna konferencja Directions EMEA zyskuje coraz większe znaczenie wśród partnerów, dlatego nie mogło nas tu zabraknąć” – mówi Paweł Przybylski, Partner channel manager, IT.integro – „Najważniejsze dla nas z punktu widzenia partnera, jest możliwość zdobycia nowych doświadczeń, wiedzy oraz dyskusji z pracownikami Microsoft.”


Jedna strategia „One Microsoft”

Microsoft promuje nową strategię podejścia do swoich produktów – „One Microsoft”. Według niej, wszystkie produkty oferowane przez korporację powinny posiadać jedną, spójną strategię. Wspólne podejście dotyczy zarówno wizji i sprzedaży. Produkty mają się wzajemnie uzupełniać tworząc przemyślaną całość. Funkcjonalności rozwiązań z rodziny Microsoft mają się wzajemnie przenikać i uzupełniać, dając firmom możliwość rozwoju poprzez nowoczesne narzędzia. Strategia odwzorowuje się w najnowszej wersji systemu ERP – Microsoft Dynamics NAV 2016, który jest w pełni zintegrowany z Microsoft Azure, Office 365 oraz Microsoft Dynamics CRM.

Podczas Directions EMEA 2015 po raz kolejny podkreślano znaczenie chmury obliczeniowej dla współczesnego biznesu. Microsoft, jak i partnerzy wielokrotnie zaznaczali, że od chmury już nie ma odwrotu. Także Microsoft Dynamics NAV staje się rozwiązaniem coraz bardziej chmurowym.

Konsekwentnie podkreślano także strategię One Microsoft, czyli integrację wszystkich rozwiązań biznesowych. Podczas poprzedniej konferencji głoszono hasła „in” Office 365, „on” Azure. Teraz dodano „with” Microsoft Dynamics CRM.


Sukces tkwi w rozwoju sektora MŚP

Podczas sesji głównej, Paul White mówił, że najwięcej szans sprzedażowych należy szukać w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. To on rozwija się najszybciej. Firmy szukają nowych rozwiązań. Są gotowe na innowacje. Przed partnerami Microsoft Dynamics stoi wiele możliwości. Swoje działania powinni skupić na organizacjach z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, liczących od 10-99 pracowników. Wg badań, w tej grupie tkwi potencjał. Widoczny jest wzrost zainteresowania produktami Dynamics, zarówno w modelu on-premises (serwery), jak i SaaS. Dostrzegalna jest także tendencja wzrostu sprzedaży rozwiązań chmurowych.

Paul White podkreślił, że produkty Microsoft Dynamics opierają się na 4 fundamentach, które jednocześnie wyróżniają markę wśród konkurencji:

– Oferujemy naprawdę dobry produkt
– Prowadzimy efektywne działania sprzedażowe i marketingowe
– Realizujemy szybkie wdrożenie i wysokiej jakości wsparcie posprzedażowe klientów
– Przedstawiamy proste zasady licencjonowania


Rozwój sieci partnerskiej Microsoft

Microsoft opiera swoją sprzedaż na sieci partnerów z całego świata. Takie wydarzenia, jak Directions EMEA 2015 pozwalają zacieśnić więzi oraz bezpośrednio przekazać nowości, informacje, idee. Także ta konferencja miała duże znaczenie, zarówno dla korporacji, jak i dla partnerów. Podczas licznych sesji, warsztatów, dyskusji partnerzy oraz przedstawiciele Microsoft mogli dzielić się wiedzą, doświadczeniem i wątpliwościami. Po raz kolejny Paul White zaznaczył, że sieć partnerów Microsoft jest najlepszym rozwiązaniem. Każdego roku wzrasta sprzedaż, a marka Microsoft Dynamics dynamicznie się rozwija. Między innymi dzięki partnerom Microsoft.

Przedstawiciele Microsoft prowadzili połowę sesji, dzieląc się swoją wiedzą z zakresu nowinek technicznych, nowych rozwiązań w Microsoft Dynamics NAV 2016, efektywnej sprzedaży, innowacyjnego marketingu.
Zdaniem Microsoft, współczesny klient oczekuje gotowych, kompletnych i funkcjonalnych rozwiązań. Opartych na prostych zasadach, szybkich we wdrożeniu i efektywnych w codziennym użyciu. Przedstawiciele korporacji podkreślali, że do takiego modelu biznesowego powinni dążyć partnerzy, tworząc swoim klientom najlepsze możliwości rozwoju firm.


Co dalej?

Microsoft ewoluuje. Przyzwyczaił nas już do rozwoju, który jest tak potrzebny na współczesnym rynku. Nie schodzi z obranej drogi i nadal pozytywnie nas zaskakuje. W trakcie Directions EMEA ogłoszono, że rozpoczęto pracę nad nową wersją oprogramowania Microsoft Dynamics NAV, która teraz funkcjonuje pod roboczą nazwą Microsoft Dynamics „Madera”. Nowa wersja ma nas zaskoczyć jeszcze wyższym stopniem integracji, szybkością wdrożenia i łatwością użytkowania.

Kolejna konferencja Directions EMEA odbędzie się w dniach 12-14 października 2016 roku w Pradze!