retail

Zagrożenia dla handlu detalicznego

Czy kontrolujesz sytuację?

Złożone i trudne warunki dla handlu detalicznego, sprawiają, że kluczową rolę dla sukcesu w tej branży odgrywa umiejętność przewidywania potrzeb klientów. Firmy handlowe starają się wyprzedzać ciągle rosnące oczekiwania rynku. Pozytywne doświadczenia klienta mają bowiem niebagatelne znaczenie i przekładają się na częstsze wizyty w sklepie.

Zarządzaj sklepami skutecznie i bezproblemowo

Oprogramowanie LS Retail to wszechstronny pakiet rozwiązań zarówno dla małych jak i dużych firm, który umożliwia pełną kontrolę nad sklepem lub siecią handlową, gwarantując doskonałe wyniki.

Tym, co odróżnia LS Retail od systemów innych dostawców, jest jego uniwersalność i możliwości w zakresie integracji różnych obszarów działalności. To samo oprogramowanie obsługuje procesy na terminalach POS, procesy związane z zarządzaniem sklepem i zakupami, umożliwia obsługę magazynu, zarządzanie z poziomu zaplecza i centrali, planowanie zapotrzebowania, analizy biznesowe, wielokanałową sprzedaż detaliczną oraz zarządzanie kanałami sprzedaży, w tym kanałem mobilnym i elektronicznym.

W ramach jednej aplikacji dostępne są wszystkie narzędzia niezbędne do zarządzania siecią detaliczną oraz pracownikami. Wszechstronna funkcjonalność ułatwia budowanie zadowolenia i lojalności klienta. Dzięki niezwykłej elastyczności, szybkości obsługi i łatwemu dostępowi do kluczowych informacji, oprogramowanie LS Retail usprawnia realizację procesów, redukując jednocześnie ponoszone koszty.

Zagrożenia dla branży detalicznej

Ryzyko, z jakim są konfrontowane firmy działające w branży detalicznej, często wynika z tego, że wykorzystują one różne systemy IT do obsługi różnych obszarów swojej działalności.

Może to powodować:

  • Brak spójności danych i ich niską jakość
  • Niepoprawne informacje dotyczące stanów magazynowych i straty w sprzedaży ze względu na niedobory towarów
  • Ograniczony wgląd w działalność firmy i mniejszą kontrola
  • Duże nakłady czasowe związane z dostosowywaniem danych pochodzących z różnych źródeł
  • Możliwość popełnienia oszustwa przez klientów, pracowników, dostawców lub partnerów

Co możesz zrobić?

Więcej informacji od klientów

Zakupy zaczynają się często jeszcze przed wizytą klienta w sklepie, kiedy szuka on informacji w Internecie, mediach społecznościowych lub na innych kanałach. Klient oczekuje potem, że ostateczny zakup w  sklepie przebiegnie bezproblemowo.

Rozwiązanie LS POS dla sklepów pozwala spełnić te wymagania, dzięki temu, że obsługuje dane płynące z różnych kanałów.

Spełnia ono oczekiwania sprzedawców, dostarczając im bieżących informacji o klientach. Dane pozyskane poprzez Internet są dostępne w sklepie i vice versa. System zapewnia wgląd w historię klienta, niezależnie od miejsca zawarcia pierwotnej transakcji.

Twoi klienci są mobilni, a ty?

Dzięki modułowi OmniChannel LS Retail zapewnia klientom wyjątkowe doświadczenia zarówno podczas zakupów w sklepach stacjonarnych jak i internetowych, umożliwiając im tworzenie list zakupów, zarządzanie nimi oraz korzystanie z ofert.

Sklepy mogą z kolei zarządzać ofertami i działaniami marketingowymi na wielu kanałach oraz w wielu punktach, a także aktywnie reagować na zachowania klientów i oferować odpowiednie nagrody za lojalność.

Takie ukierunkowane działania marketingowe zwiększą produktywność oraz sprzedaż. Kluczowe znaczenie w tym zakresie mają informacje o profilu klienta i jego zakupach.

Czy znasz swoją firmę od podszewki?

Dzięki analizom biznesowym wbudowanym w LS Retail możliwy jest natychmiastowy wgląd w kluczowe wyniki z zakresu sprzedaży, zarządzania członkostwem w programie lojalnościowym, zapobiegania startom, zarządzanie zapasami oraz finansami. System błyskawicznie generuje analizy danych, dzięki czemu decyzje podejmowane są w oparciu o wiarygodne i aktualne dane.

Wdrożenie systemu przebiega szybko i sprawnie, gwarantując natychmiastowy zwrot z inwestycji. Taki przebieg wdrożenia pozwala korzystać z kluczowych informacji i analiz już po kilku dniach od rozpoczęcia projektu.

LS Retail generuje raporty dotyczące takich zagadnień jak: zyski na zapasie według sklepu, godzinne statystyki sprzedaży według terminali POS, zaawansowana analiza koszyka pozwalająca określić, które zapasy są często kupowane z innymi towarami.

Dzięki takim raportom firmy detaliczne mogą udoskonalać swoje działania marketingowe poprzez odpowiednie profilowanie kampanii marketingowych, analizowanie wyników sprzedawców oraz  eliminowanie działań, które nie generują dochodów.

Oprogramowanie do zarządzania sprzedażą detaliczną

Jednym z rozwiązań dostępnym na polskim rynku, który pozwala podnieść efektywność sprzedaży jest LS Nav. Jest to kompletne narzędzie, które usprawnia zarządzanie wielokanałową sprzedażą detaliczną. System idealnie dopasowuje się do potrzeb różnego typu sklepów z branży retail.

Oferuje szeroki zakres funkcjonalności, które są wymagane przy zarządzaniu wszystkimi operacjami i procesami – począwszy od siedziby głównej, aż po terminale POS. To proste oprogramowanie branżowe pozwala zarządzać i planować działania z „zaplecza”. LS Retail pozwala na śledzenie sprzedaży, stanów magazynowych, życia produktu poprzez wszystkie kanały sprzedaży – w punktach sprzedaży, na platformie e-commerce oraz mobilnie.

LS Nav został zbudowany w oparciu o system ERP – Microsoft Dynamics NAV, co oznacza, że użytkownicy oprogramowania mają dostęp do różnych obszarów systemu takich jak finanse, sprzedaż, marketing, zarządzanie magazynem i usługi.

Dlaczego warto wybrać oprogramowanie LS Retail?

  • Upraszczają codzienne operacje dzięki integracji wszystkich procesów handlu detalicznego w firmie
  • Umożliwiają personalizację interfejsu w celu ułatwienia użytkownikowi dostępu do jego zadań
  • Bazują na sprawdzonych technologiach, zwiększając możliwości firmy w zakresie reakcji na zmiany rynkowe
  • Partner Twojej firmy, który będzie wspierał jej każdy krok
  • Poprawa wydajności poprzez integrację danych pomiędzy funkcjami handlowymi i księgowymi
  • Zwiększenie przychodów i mniejsze koszty operacyjne dzięki wyeliminowaniu niezgodności wynikających z niewiarygodnych danych finansowych
  • Zarządzania ryzykiem i pełna kontrola dzięki jednemu, kompleksowemu rozwiązaniu
  • Handel wielokanałowy obejmujący zakupy w sklepie stacjonarnym i internetowym, wykorzystanie mobilnych programów lojalnościowych, mobilnej obsługi zapasów oraz korzystanie z ofert sklepowych i internetowych
  • Większa elastyczność i wydajność w pracy z terminalami POS dzięki możliwości dostosowania aplikacji
  • Rozszerzenie funkcjonalności terminala POS, które sprawia, że to proste urządzenia jest teraz asystentem sprzedaży, który dostarcza wszelkie aktualne informacje o zapasach
  • Zmniejszenie ilości czynności administracyjnych w sklepie dzięki wprowadzeniu centralnej kontroli środowiska sprzedaży
  • Bieżący podgląd danych dotyczących kluczowych transakcji, w tym transakcji lojalnościowych, kart podarunkowych, zwrotów towarów i gotówki oraz zapasów
  • Platforma umożliwiająca korzystanie z dodatkowych urządzeń stacjonarnych i mobilnych
  • Kontrola zapasów polegająca na właściwym doborze towarów w sklepach w celu realizacji celów sprzedażowych i maksymalizacji zysków
  • Zarządzanie środkami pieniężnymi, które obejmuje uzgadnianie transakcji gotówkowych w systemie, co pozwala obsłużyć większą liczbę klientów
  • Bieżący podgląd danych dotyczący kluczowych transakcji, w tym transakcji lojalnościowych, kart podarunkowych, zwrotów towarów i gotówki oraz zapasów
  • Platforma umożliwiająca korzystanie z dodatkowych urządzeń stacjonarnych i mobilnych
  • Programy lojalnościowe z zarządzaniem członkostwem, które stwarzają unikalne możliwości dostosowania i zróżnicowania programów lojalnościowych przy jednoczesnym uwzględnieniu strategii zakupów na wielu kanałach
  • Zapasy magazynowe zaprojektowane tak, ograniczyć sytuacje takie jak niedobory zapasów, kradzież i zwiększyć efektywność

 

LS Retail jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań dla branży handlu detalicznego i branży hotelarsko-gastronomicznej. Oferowane oprogramowywanie zostało zaprojektowane w oparciu o technologię Microsoft Dynamics. Oprogramowanie LS Retail jest sprzedawane i wdrażane przez ponad 150 certyfikowanych partnerów w ponad 60 krajach. Dzięki temu z systemem pracują użytkownicy na całym świecie. LS Retail został już wdrożony w ponad 2 800 firmach, co oznacza że przy pomocy systemu pracuje 47 000 sklepów z 111 000 terminalami POS na całym świecie.

Więcej informacji o rozwiązaniach dla retail na stronie: www.systemretail.pl